کانال بازی سازی تلگرام
مقایسه تری دی استودیو مکس و هودینی و مایا و بلندر و مادباکس و زیبراش برای مدل سازی :: آموزش ساخت بازی اندروید+پکیج های تخصصی

آموزش ساخت بازی اندروید+پکیج های تخصصی

در گیم اور، همیشه حق با مشتری است و در صورت نارضایی با هم به توافق می رسیم.
--
تمام اعمالی که انجام می دهیم، حتی اگر ذره ای و مثقالی باشد، به خودمان باز می گردد و بازتابش آنها را در زندگی خواهیم دید. زلزال ۷
او کسی است که (روح) شما را در شب (به هنگام خواب) میگیرد; و از آنچه در روز کرده ‏اید، با خبر است; سپس در روز شما را (از خواب) برمیانگیزد; و (این وضع همچنان ادامه مییابد) تا سرآمد معینی فرا رسد; سپس بازگشت شما به سوی اوست; و سپس شما را از آنچه عمل میکردید، با خبر میسازد. انعام ۶۰
دلها به یاد خدا آرام میگیرد. رعد آیه ۲۷
بدانید زندگی دنیا تنها بازی و سرگرمی، و تجمل پرستی و تفاخر در میان شما و افزون طلبی در اموال و فرزندان است . حدید آیه ۲۰
آن خدایی که آدمی را از خون بسته (که تحول نطفه است) بیافرید.
بخوان و (بدان که) پروردگار تو کریم‌ترین کریمان عالم است.
آن خدایی که بشر را علم نوشتن به قلم آموخت.
به آدمی آنچه را که نمی‌دانست تعلیم داد.
راستی که انسان سرکش و مغرور می‌شود.
چون که خود را در غنا و دارایی ببیند. علق ۲- ۷
این زندگانی چند روزه دنیا افسوس و بازیچه‌ای بیش نیست، عنکبوت ۶۴
در روی زمین به تکبر راه مرو که نمی توانی زمین را بشکافی و هرگز قامتت به بلندای کوهها نمی رسد. اسراء ۳۷
در آنچه خداوند بر تو بخشیده است، سرای آخرت را بجوی و سهم خود را از دنیا فراموش مکن و همانگونه که خدا به تو نیکی کرده است نیکی کن و هرگز فساد در زمین منما که خدا مفسدان را دوست ندارد. قصص ۷۷
و هرگاه نعمت و رحمتی به انسان بچشانیم و سپس آن را از او برگیریم او مأیوس و نومید میشود و به کفران و ناسپاسی بر میخیزد. هود ۹
بندگان مرا آگاه ساز که من بسیار آمرزنده و مهربانم. حجر ۴۹
از رحمت خدا نا امید مباشید که جز کافر هیچ کس از رحمت خدا نا امید نیست. یوسف ۸۷
پس به یاد من باشید تا به یاد شما باشم. بقره ۱۵۲
زندگانی دنیا چیزی جز متاع فریبنده نیست . آل عمران ۱۸۵
از آنچه به شما روزی داده ایم پیش از آنکه روزی فرا رسد که نه معامله ای وجود دارد و نه دوستی و شفاعت ، انفاق کنید. بقره ٢۴۵
بسا چیزی را ناخوش داشته باشید که آن به سود شماست و بسا چیزی را دوست داشته باشید که به زیان شماست، و خدا میداند و شما نمیدانید. بقره ۲۱۶
ما آیات (خود) را برای شما بیان کردیم شاید اندیشه کنید...حدید ۱۷

پیوندهای روزانه
پیوندها

blender قدرت داره و اپن سورس و رایگان و قدرتمند هست ولی مدیریت حافظه نداره یعنی وقتی مدلهای پیچیده رو میخواید بسازید یا مثلا یک شی پارچه رو خیلی subDivide می کنید و اگه بخواید شبیه سازی آب یا فیزیک پارچه رو انیمیت و سپس apply کنید ممکنه سیستم هنگ کنه و بدون هیچ خطایی از blender بپرید بیرون و پروژتون رو از دست بدید. پس بلندر توصیه نمیشه.

-

هودینی هم واسط خوبی نداره و نسبت به مکس و مایا و حتی نسبت به بلندر هم خیلی عقب افتاده هست و هنوز کاربرد پسند بودنشو و امکاناتشو زیاد وسعت نداده.

-

مکس و مایا هر دو از اتودسک هستن و آموزش های زیادی ازشون توی نت هست و بیشترین تعداد کاربران دنیا رو دارن ولی متاسفانه مشکل کرک دارن و لاینسشون ممکنه بعد از مدتی از کار بیفته. اما در هر حال قدرتشون عالی هست و البته مایا نسبت به مکس قوی تر هست و هر نرم افزاری رو نمیشه به همین سادگی با مایا مقایسه کرد. من توصیه می کنم هر کدوم رو که خودتون راحت هستید با تحقیق بیشتر در اینترنت انتخاب کنید و کار کنید ببینید با کدوم بیشتر حال می کنید. متریال های زیادی دارن و مدیریت منابع خوبی دارن و قدرت رندرشون از بلندر و بقیه بیشتره. هر دو از vRay(قوی تر از mental Ray) حمایت می کنن. توی شبیه سازی آب و دود و خورد شدن و شکستن و تخریب اجسام و  فیزیک هم قدرت تقریبا خوبی دارن و مهندسین زیادی روی مکس و مایا زحمت کشیدن.

-

zbrushe نرم افزار بسیار دوست داشتنی ای هست که قدرت خیلی زیادی داره و اکثر مدلها با جزئیات رو با همین زیبراش می سازن. برای کار روی جزئیات مدلهای ساخته شده با کس و مایا بکار می ره و به شیوه ی مجسمه سازی و کنده کاری یا sculpting عمل می کنه. آموزشهای خوبی هم توی یوتیوب و پیکسولاجیک و سایت های ایرانی و آپارات و اینترنت دربارش می تونید پیدا کنید.

زیبراش قوی تر از mudbox هست. گرچه مادباکس ساده هست ولی ناقص هست. زیبراش امکان استخوان سازی برای کاراکتر رو هم میده. نرم افزار بسیار قدرتمندی هست که بیشتر حرفه ای ها باهاش کار می کنن و سعی می کنن اونو حرفه ای یاد بگیرن.

-

بلندر برای رندر توصیه نمیشه اما برای مدلسازی خوبه.

مکس و مایا برای متریال دهی و رندر توصیه میشن.

یک بازیساز می تونه با بلندر به صورت low polygon مدلهاشو بسازه و تکستچر کنه.

هودینی و مادباکس رو توصیه نمی کنم اما زیبراش برای ساخت بعضی قسمت ها خوبه. به شرطی که قبلش مدل رو با بلندر یا حالا مکس و مایا(اگه حرفه ای هستید) به صورت لوپولی بسازید. چون مکس و مایا گران هستند واسه همین توی مدلسازی از بلندر استفاده می کنن خیلی ها.


امیدوارم موفق باشید

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۲۶
مدیرکل

نظرات (۱)

معلومه در مورد هودینی اطلاعاتی نداری توصیه میکنم تحقیق کن البته مایا و مکس نرم افزارای عمومین ولی هودینی....
پاسخ:
در مورد هودینی چیز زیادی نمی دونم درسته. فقط یه بار باهاش کار کردم خوشم نیومد. اما نمنه کار دوستان رو دیدم خیلی روم تاثیر گذاشت. آیا شما کار کردید؟ اگه منبع خوبی می شناسید بگید اگه خودم بتونم مسلط بشم بهش شاید از هودینی هم اموزش بسازم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی