«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
مقایسه تری دی استودیو مکس و هودینی و مایا و بلندر و مادباکس و زیبراش برای مدل سازی :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
--
گروه قدیم ما promakers.ir یا پرومیکرز بود که بالای هزار اموزش توش ساخته بودم به اسم sajjad3011 ولی حیف ادمین سایتش عوض کرد
حالا سوالی بود کاری بود این شمارمه

قدیمیا دلم براتون تنگ شده... فقط معرفی کنید توی پیامک یا تماس یاد بیارید.
اگه جواب ندادم شاید موقعیت نداشته باشم.
بگید توی پیام از بچه های پرومیکرز هستید.

---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته
دوست داشتید شماره بذارید تو واتساپ یا ایتا یا .... گروه بزنیم.
09358077198

بایگانی
پیوندها

gameover.blog.ir

blender قدرت داره و اپن سورس و رایگان و قدرتمند هست ولی مدیریت حافظه نداره یعنی وقتی مدلهای پیچیده رو میخواید بسازید یا مثلا یک شی پارچه رو خیلی subDivide می کنید و اگه بخواید شبیه سازی آب یا فیزیک پارچه رو انیمیت و سپس apply کنید ممکنه سیستم هنگ کنه و بدون هیچ خطایی از blender بپرید بیرون و پروژتون رو از دست بدید. پس بلندر توصیه نمیشه.

-

هودینی هم واسط خوبی نداره و نسبت به مکس و مایا و حتی نسبت به بلندر هم خیلی عقب افتاده هست و هنوز کاربرد پسند بودنشو و امکاناتشو زیاد وسعت نداده.

-

مکس و مایا هر دو از اتودسک هستن و آموزش های زیادی ازشون توی نت هست و بیشترین تعداد کاربران دنیا رو دارن ولی متاسفانه مشکل کرک دارن و لاینسشون ممکنه بعد از مدتی از کار بیفته. اما در هر حال قدرتشون عالی هست و البته مایا نسبت به مکس قوی تر هست و هر نرم افزاری رو نمیشه به همین سادگی با مایا مقایسه کرد. من توصیه می کنم هر کدوم رو که خودتون راحت هستید با تحقیق بیشتر در اینترنت انتخاب کنید و کار کنید ببینید با کدوم بیشتر حال می کنید. متریال های زیادی دارن و مدیریت منابع خوبی دارن و قدرت رندرشون از بلندر و بقیه بیشتره. هر دو از vRay(قوی تر از mental Ray) حمایت می کنن. توی شبیه سازی آب و دود و خورد شدن و شکستن و تخریب اجسام و  فیزیک هم قدرت تقریبا خوبی دارن و مهندسین زیادی روی مکس و مایا زحمت کشیدن.

-

zbrushe نرم افزار بسیار دوست داشتنی ای هست که قدرت خیلی زیادی داره و اکثر مدلها با جزئیات رو با همین زیبراش می سازن. برای کار روی جزئیات مدلهای ساخته شده با مکس و مایا بکار می ره و به شیوه ی مجسمه سازی و کنده کاری یا sculpting عمل می کنه. آموزشهای خوبی هم توی یوتیوب و پیکسولاجیک و سایت های ایرانی و آپارات و اینترنت دربارش می تونید پیدا کنید.

زیبراش قوی تر از mudbox هست. گرچه مادباکس ساده هست ولی ناقص هست. زیبراش امکان استخوان سازی برای کاراکتر رو هم میده. نرم افزار بسیار قدرتمندی هست که بیشتر حرفه ای ها باهاش کار می کنن و سعی می کنن اونو حرفه ای یاد بگیرن.

-

بلندر برای رندر توصیه نمیشه اما برای مدلسازی خوبه.

مکس و مایا برای متریال دهی و رندر توصیه میشن.

یک بازیساز می تونه با بلندر به صورت low polygon مدلهاشو بسازه و تکستچر کنه.

هودینی و مادباکس رو توصیه نمی کنم اما زیبراش برای ساخت بعضی قسمت ها خوبه. به شرطی که قبلش مدل رو با بلندر یا حالا مکس و مایا(اگه حرفه ای هستید) به صورت لوپولی بسازید. چون مکس و مایا گران هستند واسه همین توی مدلسازی از بلندر استفاده می کنن خیلی ها.

 

امیدوارم موفق باشید

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۲۶
مدیرکل

نظرات (۵)

معلومه در مورد هودینی اطلاعاتی نداری توصیه میکنم تحقیق کن البته مایا و مکس نرم افزارای عمومین ولی هودینی....
پاسخ:
در مورد هودینی چیز زیادی نمی دونم درسته. فقط یه بار باهاش کار کردم خوشم نیومد. اما نمنه کار دوستان رو دیدم خیلی روم تاثیر گذاشت. آیا شما کار کردید؟ اگه منبع خوبی می شناسید بگید اگه خودم بتونم مسلط بشم بهش شاید از هودینی هم اموزش بسازم.
دوست عزیز علاوه برایک هیچ اطلاعاتی ناری بوف هم میزنی بلندر برای رندر پیشنهاد میشه چون نیازی به تکسچر اماده نداره ولی مایا مکس ضعیف ترند برای رندر بعدشم من چند سال بلندر کار میکنم و به سرم نرسیده که برم مس مایا کار کنم وبا سیتم های زیادی هم کارکردم ونتیجه گرفتم که هر چقدر سیستم بالا تر باشه بهتر اجرا میشه کلا بلندر و زیبراش اگه با هم جورشا چند برابر این دو نرم افزار میشا
پاسخ:
عزیزم برای کسی که سیستم قوی داره بلندر اوکی هست.
من در مورد افراد عادی صحبت کردم نه افرادی که سیستم قوی دارن.
حرفه ای های بلندر با رم 16 گیگ  کار می کنن و خودم هم عاشق بلندر هستم و هنوزم نصبش دارم برای کارای ساده.
اما در مورد رندر شما با رم 4 گیگ و سی پی یو 2 گیگ برو با مایا و مکس رندر کن بعدش با بلندر رندر کن(sampling رو روی آخر بذار) ببین کدومشون مدیریت بهینه تری برای منابع دارن و کدومشون سریع تر خروجی می ده.
کاربر حرفه ای هستی نشون میده سیستم قوی داری پس حرفم درسته و رو سیستم های عادی دارم بحث کلی می کنم.

دوست عزیز مث اینکه درباره رندر سایکل هیچی نشنیدی سایکل یکی از قدرتمند ترین رندراس ک در 2.80 بسیار تقویت شده

 

 

پاسخ:
ردشیفت قوی تره

هودینی نرم افزار بسیار سختی و یادگیریش خیلی طول می‌کشه اما به خاطر سیستم پارتیکل قوی‌ای که داره توی fx و جلوه های ویژه بیشترین استفاده ازش می‌شه. جوری که هیچ نرم افزاری به اندازه‌ی هودینی توی pyro و particle به قدرتمندی هودینی نمی‌رسه. البته هودینی توی فرایند ریگ و مدلسازی و متریال دهی و حتی کامپوزیت هم قدرتمنده. هودینی توی زبان کد نویسی vex هم خیلی قدرتمنده و قطعا از مایا توی زمینه fx قدرتمند تره. هودینی هر سال یک ویدیو از کار هایی که باهاش ساخته شدن توی یوتیوب منتشر می‌کنه می‌کنه پشنهاد می‌کنم اون ها رو هم ببنینی

هودینی نرم افزار بسیار سختی و یادگیریش خیلی طول می‌کشه اما به خاطر سیستم پارتیکل قوی‌ای که داره توی fx و جلوه های ویژه بیشترین استفاده ازش می‌شه. جوری که هیچ نرم افزاری به اندازه‌ی هودینی توی pyro و particle( و کلا شبیه سازی هر چیزی مثل تخریب و آب......) به قدرتمندی هودینی نمی‌رسه. البته هودینی توی فرایند ریگ و مدلسازی و متریال دهی و حتی کامپوزیت هم قدرتمنده. هودینی توی زبان کد نویسی vex هم خیلی قدرتمنده و قطعا از مایا توی زمینه fx قدرتمند تره. هودینی هر سال یک ویدیو از کار هایی که باهاش ساخته شدن توی یوتیوب منتشر می‌کنه می‌کنه پشنهاد می‌کنم اون ها رو هم ببنینی

پاسخ:
ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی