علت ملق زدن یا واژگونی ماشین در car controller ها در یونیتی
هر ماشین نیاز به یک مرکز ثقل در زیرش داره که معمولا در نقطه ی وسط و کمی
پایین تر از سطح لاستیک ها با استفاده از یک ابجکت empty اونو باید بسازید و
اونقدر اونو جابجا کنید که دقیقا در مرکز ماشین قرار بگیره و چون اینکار
از لحاظ تئوری کمی دشوار هست با آزمون و خطا ماشین رو تست کنید تا ماشین از
عقب یا جلو یا پهلو ها تک چرخ نزنه.
در ساخت کنترلرهای ماشین و وسایل نقلیه معمولا با پارامترهای زیادی روبرو هستیم.
بعضی از این پارامتر های اصلی در کامپوننت wheel collider قرار داره که به تک تک چرخ ها نسبت میدیم:
mass: (جرم یا وزن و سنگینی لاستیک) یکی از مهمترین پارامترهاست که اگه کم
باشه لاستیک ها سنگینی لازم برای ایجاد تعادل ماشین رو نخواهند داشت. بقیه
پارامترها رو خودتون ترجمه کنید سادست (مربوط به ترمز و اصطکاک پهلو ها و
جلو و مسافت تعلیق میشه و ...)
radius: بهش عدد بدید و در صحنه نگاه کنید تا دقیقا دایره ای هم اندازه با
لاستیک ایجاد بشه.(البته با scale خود گیم ابجکت های empty ای که واسه تکتک
چرخ ها ساختید هم می تونید بازی کنید. rotation هم واسه تنظیم زاویه دقیقا
هم زاویه با لاستیک به منظور فرمون دادن درست لاستیک ها و نداشتن حالت غیر
عادی)
از جمله پارامترهای دیگه ای که می تونید به ماشین نسبت بدید دو یا چد لامپ
هست که می تونید با اسکریپ اونها رو کنترل کنید و همینطور دود و غیره که
البته من دود برای هر چهار چرخ رو توصیه نمی کنم چون particle محاسبات
زیادی می بره و cpu میخوره و optimize(بهینه) نیست.