«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
ضرب نقطه ای یا ضرب داخلی یا ضرب اسکالر دو بردار و تابع Quaternion.Dot و Vector3.Dot در یونیتی :: برنامه نویسی+طراحی وب+ساخت بازی+نرم افزار +اپلیکیشن

برنامه نویسی+طراحی وب+ساخت بازی+نرم افزار +اپلیکیشن

gameover private channel
لینک کانال خصوصی گیم اور
https://t.me/joinchat/AAAAADyC3ebyLDbJsD4NsQ

هر پکیجی که توان خریدش ندارید رایگان.اگه مشکل مالی ندارید حمایت کنید.
-
اعمالی که انجام می دهیم، اگر ذره ای و مثقالی باشد، به خودمان باز می گردد و بازتابش آنها را در زندگی خواهیم دید.زلزال۷
او کسی است که (روح) شما را در شب (به هنگام خواب) میگیرد; و از آنچه در روز کرده ‏اید، با خبر است; سپس در روز شما را(از خواب) برمیانگیزد; و (این وضع همچنان ادامه مییابد) تا سرآمد معینی فرا رسد; سپس بازگشت شما به سوی اوست; و سپس شما را از آنچه عمل میکردید، با خبر میسازد.انعام۶۰
دلها به یاد خدا آرام میگیرد.رعد ۲۷
زندگی دنیا تنها بازی و سرگرمی، و تجمل پرستی و تفاخر در میان شما و افزون طلبی در اموال و فرزندان است . حدید 20
آن خدایی که آدمی را از خون بسته (که تحول نطفه است) بیافرید
بخوان و (بدان که) پروردگار تو کریم‌ترین کریمان عالم است
آن خدایی که بشر را علم نوشتن به قلم آموخت
به آدمی آنچه را که نمی‌دانست تعلیم داد.
راستی که انسان سرکش و مغرور می‌شود.
چون که خود را در غنا و دارایی ببیند. علق ۲- ۷
این زندگانی چند روزه دنیا افسوس و بازیچه‌ای بیش نیست، عنکبوت ۶۴
در روی زمین به تکبر راه مرو که نمی توانی زمین را بشکافی و هرگز قامتت به بلندای کوهها نمی رسد. اسرا ۳۷
در آنچه خداوند بر تو بخشیده است، سرای آخرت را بجوی و سهم خود را از دنیا فراموش مکن و همانگونه که خدا به تو نیکی کرده است نیکی کن و هرگز فساد در زمین منما که خدا مفسدان را دوست ندارد. قصص ۷۷
و هرگاه نعمت و رحمتی به انسان بچشانیم و سپس آن را از او برگیریم او مأیوس و نومید میشود و به کفران و ناسپاسی بر میخیزد. هود ۹
بندگان مرا آگاه ساز که من بسیار آمرزنده و مهربانم.حجر۴۹
از رحمت خدا ناامید مباشید جز کافر هیچ کس از رحمتش نا امید نیست.یوسف۸۷
پس به یاد من باشید تا به یاد شما باشم. بقره ۱۵۲
زندگانی دنیا جز متاع فریبنده نیست . آل عمران ۱۸۵
از آنچه به شما روزی داده ایم پیش از آنکه روزی فرا رسد که نه معامله ای وجود دارد و نه دوستی و شفاعت ، انفاق کنید. بقره ٢۴۵
بسا چیزی را ناخوش داشته باشید که آن به سود شماست و بسا چیزی را دوست داشته باشید که به زیان شماست، و خدا میداند و شما نمیدانید. بقره۲۱۶
آیات (خود) را برای شما بیان کردیم شاید اندیشه کنید...حدید۱۷

پیوندهای روزانه
پیوندها
بردار همون نقطه تو فضای سه بعدی هست یا چهار بعدی یا n بعدی.
در این ضرب هر آیتم در آیتم متناظر ضرب میشه و حاصل جمع میشه.
توی ویکی پدیا گفته:

http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B6%D8%B1%D8%A8_%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C


حاصل ضرب داخلی دو بردار یک عدد هست. حالا این عدد به چه دردی می خوره؟

در ریاضیات فضای ضرب داخلی یک فضای برداری است.

 ضرب داخلی یا ضرب اسکالر به ما این امکان را میدهد که مفاهیم هندسی از قبیل زاویه و طول یک بردار را تعریف نماییم.

با وجود آنکه در این نوع ضرب دو بردار در هم ضرب میشوند ولی حاصلضرب این دو بردار یک عدد اسکالر است.

ضرب داخلی در ریاضیات،مهندسی،وفیزیک کاربردمای فراوانی دارد.

---

مثال :

اگر ضرب داخلی دو بردار غیر صفر، برابر 0(صفر) شود آن دو بردار بر هم عمودند.

----------
تابع Quaternion.Dot ضرب نقطه ای(داخلی/اسکالر) بین دو  چرخش (rotation) است.اما توضیح چندانی در help یونیتی در مورد آن ندیدیم.

اما در باره ی تابع  Vector3.Dot  شاید بد نباشد توضیح دهیم.
این تابع ضرب نقطه ای(داخلی/اسکالر) بین دو بردار است.
شکل کلی و توضیحات :

Vector3.Dot 

static function Dot (lhs : Vector3, rhs : Vector3) : float

Description

Dot Product of two vectors.

Returns lhs . rhs.

For normalized vectors Dot returns 1 if they point in exactly the same direction; -1 if they point in completely opposite directions; and a number in between for other cases (e.g. Dot returns zero if vectors are perpendicular).

For vectors of arbitrary length the Dot return values are similar: they get larger when the angle between vectors decreases.

// detects if other transform is behind this object
var other : Transform;
function Update()
{
if (other) {
var forward = transform.TransformDirection(Vector3.forward);
var toOther = other.position - transform.position;
if (Vector3.Dot(forward,toOther) < 0)
print ("The other transform is behind me!");//ابجکت دیگر پشت سر من است
}
}
ترجمه فارسی:
تابع Dot ، برای بردارهای نرمال،
مقدار 1 را برمی گرداند اگر آن نقطه دقیقا در همان جهت باشد.
اگر در جهت معکوس باشد مقدار منفی یک(-1) را بر می گرداند.
مقدار صفر برگشت داده می شود اگر دو بردار عمود باشند.

تابع Dot  برای بردارها با طول دلخواه،مقادیر یکسان را برمی گرداند: اگر زاویه ی بین بردارها کوچکتر شود،آنها بزرگتر می شوند.

using UnityEngine;
using System.Collections;

public class test : MonoBehaviour {
	void Start() {
		transform.rotation = Quaternion.AngleAxis(90, Vector3.up); 
		print( Quaternion.Dot(transform.rotation, Quaternion.identity));
	}
}
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۲۳
مدیرکل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی