کانال بازی سازی تلگرام
کلاس Random برای تولید اعداد تصادفی در unity یونیتی :: آموزش ساخت بازی اندروید+پکیج های تخصصی

آموزش ساخت بازی اندروید+پکیج های تخصصی

در گیم اور، همیشه حق با مشتری است و در صورت نارضایی با هم به توافق می رسیم.
--
تمام اعمالی که انجام می دهیم، حتی اگر ذره ای و مثقالی باشد، به خودمان باز می گردد و بازتابش آنها را در زندگی خواهیم دید. زلزال ۷
او کسی است که (روح) شما را در شب (به هنگام خواب) میگیرد; و از آنچه در روز کرده ‏اید، با خبر است; سپس در روز شما را (از خواب) برمیانگیزد; و (این وضع همچنان ادامه مییابد) تا سرآمد معینی فرا رسد; سپس بازگشت شما به سوی اوست; و سپس شما را از آنچه عمل میکردید، با خبر میسازد. انعام ۶۰
دلها به یاد خدا آرام میگیرد. رعد آیه ۲۷
بدانید زندگی دنیا تنها بازی و سرگرمی، و تجمل پرستی و تفاخر در میان شما و افزون طلبی در اموال و فرزندان است . حدید آیه ۲۰
آن خدایی که آدمی را از خون بسته (که تحول نطفه است) بیافرید.
بخوان و (بدان که) پروردگار تو کریم‌ترین کریمان عالم است.
آن خدایی که بشر را علم نوشتن به قلم آموخت.
به آدمی آنچه را که نمی‌دانست تعلیم داد.
راستی که انسان سرکش و مغرور می‌شود.
چون که خود را در غنا و دارایی ببیند. علق ۲- ۷
این زندگانی چند روزه دنیا افسوس و بازیچه‌ای بیش نیست، عنکبوت ۶۴
در روی زمین به تکبر راه مرو که نمی توانی زمین را بشکافی و هرگز قامتت به بلندای کوهها نمی رسد. اسراء ۳۷
در آنچه خداوند بر تو بخشیده است، سرای آخرت را بجوی و سهم خود را از دنیا فراموش مکن و همانگونه که خدا به تو نیکی کرده است نیکی کن و هرگز فساد در زمین منما که خدا مفسدان را دوست ندارد. قصص ۷۷
و هرگاه نعمت و رحمتی به انسان بچشانیم و سپس آن را از او برگیریم او مأیوس و نومید میشود و به کفران و ناسپاسی بر میخیزد. هود ۹
بندگان مرا آگاه ساز که من بسیار آمرزنده و مهربانم. حجر ۴۹
از رحمت خدا نا امید مباشید که جز کافر هیچ کس از رحمت خدا نا امید نیست. یوسف ۸۷
پس به یاد من باشید تا به یاد شما باشم. بقره ۱۵۲
زندگانی دنیا چیزی جز متاع فریبنده نیست . آل عمران ۱۸۵
از آنچه به شما روزی داده ایم پیش از آنکه روزی فرا رسد که نه معامله ای وجود دارد و نه دوستی و شفاعت ، انفاق کنید. بقره ٢۴۵
بسا چیزی را ناخوش داشته باشید که آن به سود شماست و بسا چیزی را دوست داشته باشید که به زیان شماست، و خدا میداند و شما نمیدانید. بقره ۲۱۶
ما آیات (خود) را برای شما بیان کردیم شاید اندیشه کنید...حدید ۱۷

پیوندهای روزانه
پیوندها

کلاس Random برای تولید اعداد تصادفی در unity یونیتی

يكشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۴، ۰۵:۴۵ ق.ظ

کلاس Random در یونیتی :
این کلاس برای تولید اعداد تصادفی به کار می رود.
متغیرهای static از کلاس Random عبارتند از :

متغیر insideUnitCircle:
یک نقطه تصادفی از بردار دو بعدی داخل دایره ای به شعاع 1 تولید می کند.
با کمی تغییر می تونیم کارهای دیگه ای هم انجام بدیم.
شکل کلی :

کد:
static var insideUnitCircle: Vector2;

متغیر insideUnitCircle : برای ایجاد نقطه ی تصادفی دو بعدی داخل یک دایره :
مثال : اسکریپ زیر موقعیت ابجکت جاری را داخل دایره ای به شعاع 5 و موقعیت مرکزی صفر(x=0,y=0,z=0) تنظیم می کند.
کد PHP:
using UnityEngine;
using System.Collections;

public class 
Example MonoBehaviour {
    public 
Vector2 newPosition Random.insideUnitCircle 5;
    
void Example() {
        
transform.position.newPosition.x;
        
transform.position.newPosition.y;
    }

متغیر insideUnitSphere : ایجاد نقطه ی تصادفی داخل کره
کد:
static Vector3 insideUnitSphere;
مثال :
اسکریپت زیر مثل اسکریپت فوق است فقط برای یک کره(sphere):
کد PHP:
using UnityEngine;
using System.Collections;

public class 
Example MonoBehaviour {
    
void Example() {
        
transform.position Random.insideUnitSphere 5;
    }


متغیر onUnitSphere: برای ایجاد نقطه ی تصادفی روی کره به شعاع 1
مثال :
کد PHP:
using UnityEngine;
using System.Collections;

public class 
Example MonoBehaviour {
    
void Example() {
        
rigidbody.velocity Random.onUnitSphere 10;
    }


متغیر rotation: برای ایجاد یک چرخش تصادفی
مثال :
کد PHP:
using UnityEngine;
using System.Collections;

public class 
Example MonoBehaviour {
    
void Example() {
        
transform.rotation Random.rotation;
    }


متغیر rotationUniform:برای ایجا یک چرخش تصادفی با توزیع یکنواخت
مثال:
کد PHP:
using UnityEngine;
using System.Collections;

public class 
Example MonoBehaviour {
    
void Example() {
        
transform.rotation Random.rotationUniform;
    }



متغیر Random.seed :مجموعه دانه(seed) برای مولد عدد تصادفی.
مولد عدد تصادفی است واقعا تصادفی نیست، بلکه تولید اعداد در دنباله از پیش تعیین شده (ارزش در دنباله "jump" در اطراف محدوده در چنین راهی که آنها ظاهر می شود تصادفی برای اغلب اهداف).
با استفاده از مقدار ineger تصادفی که تولید میشه می تونیم game play های غیر قابل پیش بینی رو برای دشمن ایجاد کنیم و کاربر نتونه اونا رو حدس بزنه.به طور معمول از برخی از مقادیر دلخواه مانند ساعت سیستم قبل از توابع عدد تصادفی استفاده می شود.
مثال:
کد PHP:
using UnityEngine;
using System.Collections;

public class 
Example MonoBehaviour {
    private 
float[] noiseValues;
    
void Start() {
        
Random.seed 42;
        
noiseValues = new float[10];
        
int i 0;
        while (
noiseValues.Length) {
            
noiseValues[i] = Random.value;
            print(
noiseValues[i]);
            
i++;
        }
    }


متغیر Random.value : عددی بین 0.0 و 1.0 را بر می گرداند.
هر دو مقدار باید به طور مناسب تولید شوند. این تابع با توابع تولید عدد تصادفی دیگر کمی فرق دارد که عددی کچکتر تر از اما دقیقا مساوی با 1.0 تولید می کند.
مثال :
کد PHP:
using UnityEngine;
using System.Collections;

public class 
Example MonoBehaviour {
    
Color RandomColor() {
        return new 
Color(Random.valueRandom.valueRandom.value);
    }


توابع کلاس Random :

Random.Range : عدد تصادفی بین دو عدد رو بر می گردونه که حداقل min و حداکثر max باشه:
شکل اول:
کد:
static float Range(float min, float max);
مثال:
کد PHP:
using UnityEngine;
using System.Collections;

public class 
Example MonoBehaviour {
    public 
GameObject prefab;
    
void Start() {
        
Vector3 position = new Vector3(Random.Range(-10.0F10.0F), 0Random.Range(-10.0F10.0F));
        
Instantiate(prefabpositionQuaternion.identity) as GameObject;
    }


شکل دیگر:
کد:
static int Range(int min, int max);
مثال:
کد PHP:
using UnityEngine;
using System.Collections;

public class 
Example MonoBehaviour {
    
void Example() {
        
Application.LoadLevel(Random.Range(0Application.levelCount));
    }

مقدار برگشتی هرگز max نیست مگر اینکه min و max برابر باشند.
مترجم:sajjad3011
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۲۴
مدیرکل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی