کانال بازی سازی تلگرام
اجرای موزیک یا صدا یا فایل صوتی یا mp3 در پس زمینه در یونیتی :: آموزش ساخت بازی اندروید+پکیج های تخصصی

آموزش ساخت بازی اندروید+پکیج های تخصصی

هرگز دل من ز علم محروم نشد
کم ماند ز اسرار که معلوم نشد
هفتاد و دو سال فکر کردم شب و روز
معلومم شد که هیچ معلوم نشد
---
تمام اعمالی که انجام می دهیم، حتی اگر ذره ای و مثقالی باشد، به خودمان باز می گردد و بازتابش آنها را در زندگی خواهیم دید. زلزال ۷
او کسی است که (روح) شما را در شب (به هنگام خواب) میگیرد; و از آنچه در روز کرده‏اید، با خبر است; سپس در روز شما را (از خواب) برمیانگیزد; و (این وضع همچنان ادامه مییابد) تا سرآمد معینی فرا رسد; سپس بازگشت شما به سوی اوست; و سپس شما را از آنچه عمل میکردید، با خبر میسازد. انعام ۶۰
دلها به یاد خدا آرام میگیرد. رعد آیه ۲۷
بدانید زندگی دنیا تنها بازی و سرگرمی، و تجمل پرستی و تفاخر در میان شما و افزون طلبی در اموال و فرزندان است . حدید آیه ۲۰
آن خدایی که آدمی را از خون بسته (که تحول نطفه است) بیافرید.
بخوان و (بدان که) پروردگار تو کریم‌ترین کریمان عالم است.
آن خدایی که بشر را علم نوشتن به قلم آموخت.
به آدمی آنچه را که نمی‌دانست تعلیم داد.
راستی که انسان سرکش و مغرور می‌شود.
چون که خود را در غنا و دارایی ببیند. علق ۲- ۷
این زندگانی چند روزه دنیا افسوس و بازیچه‌ای بیش نیست، عنکبوت ۶۴
در روی زمین به تکبر راه مرو که نمی توانی زمین را بشکافی و هرگز قامتت به بلندای کوهها نمی رسد. اسراء ۳۷
در آنچه خداوند بر تو بخشیده است، سرای آخرت را بجوی و سهم خود را از دنیا فراموش مکن و همانگونه که خدا به تو نیکی کرده است نیکی کن و هرگز فساد در زمین منما که خدا مفسدان را دوست ندارد. قصص ۷۷
و هرگاه نعمت و رحمتی به انسان بچشانیم و سپس آن را از او برگیریم او مأیوس و نومید میشود و به کفران و ناسپاسی بر میخیزد. هود ۹
بندگان مرا آگاه ساز که من بسیار آمرزنده و مهربانم. حجر ۴۹
از رحمت خدا نا امید مباشید که جز کافر هیچ کس از رحمت خدا نا امید نیست. یوسف ۸۷
پس به یاد من باشید تا به یاد شما باشم. بقره ۱۵۲
زندگانی دنیا چیزی جز متاع فریبنده نیست . آل عمران ۱۸۵
از آنچه به شما روزی داده ایم پیش از آنکه روزی فرا رسد که نه معامله ای وجود دارد و نه دوستی و شفاعت ، انفاق کنید. بقره ٢۴۵
بسا چیزی را ناخوش داشته باشید که آن به سود شماست و بسا چیزی را دوست داشته باشید که به زیان شماست، و خدا میداند و شما نمیدانید. بقره ۲۱۶
ما آیات (خود) را برای شما بیان کردیم شاید اندیشه کنید...حدید ۱۷

پیوندهای روزانه
پیوندها

یک فایل صوتی مثل mp3 رو بکشید توی پروژه تا اضافه بشه به پروژه.

یک اسکریپت js با کد زیر ساخته و بندازید روی دوربین اصلی :

کد PHP:
var myClip AudioClip;
     
    function 
Start () {
     
AudioSource.PlayClipAtPoint(myCliptransform.position);
    } 
سپس در hierarchy(لیست اجزای پروژه) دوربین اصلی رو انتخاب کنید تا توی inspector بتونیم متغیر My Clip رو در زیر شاخه ی اسکریپت اضافه شده ببینیم.

حالا فایل صوتی mp3 رو با ماوس بگیرید بندازید روی متغیر My Clip.

بازی رو اجرا کنید تا موزیک پخش بشه.
http://s5.picofile.com/file/8136414518/play_sound.jpg
--
این روش تنظیمات نداره و من اینو توصیه نمی کنم.

روش دیگه روش object oriented و شی گرا هست که به صورت ویژوال توی محیط از طریق کامپوننت ها صدا رو اضافه می کنیم و پارامترهای مختلف مثل فرکانس و ... رو توی کادر خصوصیاتدر inspector برای اون کامپوننت تنظیم می کنیم و بعد از طریق کد سعی می کنیم اون کامپوننت رو کنترل کنیم و الی آخر.
اینکار توسط افزودن کامپوننت Component->Audio->Audio Source انجام میشه.
اگه شما یونیتی 4 دارید و help به درستی نصب باشه،کافیه این لینک رو توی فایرفاکس اجرا کنید. معمولا help توضیحات لازم رو برای کسی که یونیتی رو نصب داره میاره و آدرسش واسه اونایی که windows 7 دارن اینه :
file:///C:/Program%20Files%20%28x86%29/Unity/Editor/Data/Documentation/Documentation/Manual/Sound.html
حالا بازم اگه این لینک کار نکرد بگید من خود help رو save و zip و upload کنم روی picofile یا جاهای دیگه بذارم واسه دانلود شما سروران گرامی.

روش دم رو به فارسی توضیح میدم تا دیگه عذاب نکشن بعضیا:
یک گیم ابجکت empty ایجاد کنید.(بلد نیستید سوال کنید آی مبتدی ها)

از مسیر Component->Audio->Audio Source ، کامپوننت audio source رو به ابجکت empty یا هر ابجکتی که دوست دارید اضافه کنید (فقط دقت کنید بهتره که دوربین باشه و دوربین اصلی باشه که player رو دنبال می کنه تا صدا هم همراش بیاد وگرنه وقتی از صدا دور میشیم ممکنه صدا کم بشه و نشنویم)

http://s5.picofile.com/file/8136417592/audioSource_component.jpg
تنظیمات مثل loop تکرار ، قطع شدن صدا / mute و اولویت (priority) و غیره رو هم توی inspector انجام بدید.

اگه واسه این کامپوننت می خواید کد بنویسید و کنترلش رو در دست بگیرید می تونید از توابع Play + Stop + Pause + PlayOneShot و خصوصیات Enabled و .... واسه اجرا و توقف و استاپ و از کار انداختن صدا و ... استفاده کنید.

مثلا توی inspector می تونید مستقیم متغیر Pitch(دانگ صدا) رو با نوار لغزان زیاد و کم کنید و موقع اجرا نتیجه رو ببینید که صدا رو تند و کند می کنه و خیلی خنده داره میشه.

کد مربوط هم برای AudioSource.pitch اینه :
کد:
//js
var pitch : float
//Description

//The pitch of the audio source

audio.pitch = 1.0;

اگه به جای 1 مثلا 1.94 بدید صدا خیلی خنده دار میشه و عین بچه ها می خونه.

بقیه ی کدها رو هم اگه خواستید درو کنید این سایت روسی رو ببینید. البته تو بخش رفرنس ها مطالب انگلیسی هست چون مجبور بودن استاندارد رو رعایت کنن و خوب این به نفع ماست که روسی بلد نیستیم و انگلیسی کمی بلدیم.
http://docs.unity3d.ru/ScriptReference/AudioSource.html
--
بازم مشکل ترجمه داشتید می تونید مستقیم یک سایت روسی یا ... رو بدید به مترجم های google مثل site translator یا ... که براتون به فارسی ای انگلیسی یا غیره ترجمه کنن.
منبع :
http://promakers.ir/showthread.php?tid=9544&pid=122371#pid122371
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۰۲
مدیرکل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی