«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
اسکریپت های گیم پلی در یونیتی :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
--
گروه قدیم ما promakers.ir یا پرومیکرز بود که بالای هزار اموزش توش ساخته بودم به اسم sajjad3011 ولی حیف ادمین سایتش عوض کرد
حالا سوالی بود کاری بود این شمارمه

قدیمیا دلم براتون تنگ شده... فقط معرفی کنید توی پیامک یا تماس یاد بیارید.
اگه جواب ندادم شاید موقعیت نداشته باشم.
بگید توی پیام از بچه های پرومیکرز هستید.

---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته
دوست داشتید شماره بذارید تو واتساپ یا ایتا یا .... گروه بزنیم.
09358077198

بایگانی
پیوندها

اسکریپت های گیم پلی در یونیتی

دوشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۴، ۰۴:۵۵ ب.ظ
منبع: gameover.blog.ir

اسکریپت حرکت به جایی که کلیک کردیم move2click در یونیتی:
کد js :

کد :
// Click To Move script
// Moves the object towards the mouse position on left mouse click
 
var smooth:int=1; // Determines how quickly object moves towards position
 
private var targetPosition:Vector3;
 
function Update () {
    if(Input.GetKeyDown(KeyCode.Mouse0))
    {
        var playerPlane = new Plane(Vector3.up, transform.position);
        var ray = Camera.main.ScreenPointToRay (Input.mousePosition);
        var hitdist = 0.0;
 
        if (playerPlane.Raycast (ray, hitdist)) {
            var targetPoint = ray.GetPoint(hitdist);
            targetPosition = ray.GetPoint(hitdist);
            var targetRotation = Quaternion.LookRotation(targetPoint - transform.position);
            transform.rotation = targetRotation;
        }
    }
 
    transform.position = Vector3.Lerp (transform.position, targetPosition, Time.deltaTime * smooth);
}
اسکریپت بالا به زبون js هست.بندازید روی player.اجرا کنید. هرجا کلیک می کنید player میره اونجا.
پارامتر smooth روی 1 تظیم شده.اگه مقدارش بیشتر بشه سرعت حرکت بیشتر میشه.
نکته: اسکریپت فوق برای بازی های استراتژی از نمای کامل بالا کار نمی کنه)
اسکریپت حرکت سه بعدی پلیر در یونیتی/اسکریپت کاراکتر کنترلر:

این اسکریپت رو بدید به player .
نکته: پلیر نباید کامپونتت rigid body داشته باشه.ضمنا یک کامپوننت character controller هم بدید به player.
کد :

#pragma strict

function Start () {

}
private var moveDirection : Vector3 = Vector3.zero;
function Update () {
   
 var speed=5;
 var jumpSpeed=5;
 var gravity=5;
        var controller : CharacterController = GetComponent(CharacterController);
        if (controller.isGrounded) {
            // We are grounded, so recalculate
            // move direction directly from axes
            moveDirection = Vector3(Input.GetAxis("Horizontal"), 0,
                                    Input.GetAxis("Vertical"));
            moveDirection = transform.TransformDirection(moveDirection);
            moveDirection *= speed;
            
            if (Input.GetButton ("Jump")) {
                moveDirection.y = jumpSpeed;
            }
        }
        // Apply gravity
        moveDirection.y -= gravity * Time.deltaTime;
        
        // Move the controller
        controller.Move(moveDirection * Time.deltaTime);
    

}
اسکریپت حرکت دو بعدی player به چپ و راست در یونیتی:
کد :
//Player.Cs
//move 2d player Left/Right Unity
//Author:Sajjad3011
using UnityEngine;
using System.Collections;

public class player : MonoBehaviour {

    private Animator animator;
    private int walkSpeed=5;

    private float xScale,yScale;
    private bool run;

    void Start () {
        animator = this.GetComponent<Animator> ();
        xScale = transform.localScale.x;
        yScale = transform.localScale.y;

    }

    void Update(){ 
        if (Input.GetKey(KeyCode.RightArrow)) {
            run=true;
            GetComponent<Rigidbody2D>().velocity=new Vector2(walkSpeed,GetComponent<Rigidbody2D>().velocity.y);
            transform.localScale=new Vector2(xScale,yScale);
        }
        if (Input.GetKey (KeyCode.LeftArrow)) {
            run=true;
            GetComponent<Rigidbody2D>().velocity=new Vector2(-walkSpeed,GetComponent<Rigidbody2D>().velocity.y);
            transform.localScale=new Vector2(-xScale,yScale);
        }
        if (Input.anyKey==false){
            GetComponent<Rigidbody2D>().velocity=new Vector2(0,GetComponent<Rigidbody2D>().velocity.y);
            run=false;
        }

        if (animator != null) {
            animator.SetBool ("run", run);

        }

    }
}


به این بخش مراجعه بفرمایید: http://promakers.ir/showthread.php?tid=12196



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۳۰
مدیرکل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی