«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
متد CrossFade در یونیتی برای چیست ؟ :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
--
گروه قدیم ما promakers.ir یا پرومیکرز بود که بالای هزار اموزش توش ساخته بودم به اسم sajjad3011 ولی حیف ادمین سایتش عوض کرد
حالا سوالی بود کاری بود این شمارمه

قدیمیا دلم براتون تنگ شده... فقط معرفی کنید توی پیامک یا تماس یاد بیارید.
اگه جواب ندادم شاید موقعیت نداشته باشم.
بگید توی پیام از بچه های پرومیکرز هستید.

---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته
دوست داشتید شماره بذارید تو واتساپ یا ایتا یا .... گروه بزنیم.
09358077198

بایگانی
پیوندها

متد CrossFade در یونیتی برای چیست ؟

پنجشنبه, ۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۲۷ ق.ظ

منبع:gameover.blog.ir

با تشکر از سجاد

این متد برای قطع انیمیشن های قبلی و سوئیچ بدون شرط (بدون condition های تعریف شده در پنجره animatior برای انتقال یا transision ها) بکار می رود. برای مثال ممکنه در پنجره Animator روی خطوط انتقال بین انیمیشن ها شرط گذاشته باشیم که مثلا فلان متغیر اگه مقدارش فلان چیز بود اگه روی انیمیشن 1 بود بره به انیمیشن 2 .

اما با استفاده از crossFade در هر وضعیتی که باشیم و هر انیمیشنی که داره اجرا میشه بدون هیچ شرطی قطع می شه و به صورت آنی و فوری سوئیچ میشه روی انیمیشن دلخواه.

مثال :

    Public AnimatorPlayerAnimator;
        if(Input.GetMouseButtonDown(1))
        {
        PlayerAnimator.CrossFade("Fire",1);
        }
        else
        {
        PlayerAnimator.CrossFade("Idle",1);
        }
      در مثال فوق متغیر anim از نوع Animator تعریف شد و چون public هست در inspector باید کامپوننت Animator رو بکشیم بندازیم روش.شرط اول می گه اگه کلیک ماوس پایین بود انیمیشن Fire اجرا بشه وگرنه انیمیشن Idle.


      stateName: اسم state ای که توی پنجره Animator controller اضافه کردیم.

      transitionDuration:مدت زمان انتقال یا سوئیچ به انیمیشن.

      normalizedTime: زمان شروع انیمیشن مقصد که به آن سوئیچ می کنیم بوده ومقدارش بین 0 و 1 است.
      این مقدار زمان نرمال source state (وضعیت ابتدایی)است.اگه هیچ مقداری به این پارامتر ندیم normalizedTime تنظیم می شود یا مقدار normalizedTime منفی بی نهایت(NegativeInfinity) شناور (float) فرض می شود این مقدار پیشفرض رو با float.NegativeInfinity معرفی می کنیم و وضعیت اگر در حال اجرا نباشد از اول play می شود.(یا از زمان جاری اجرا و هیچ Transition یا سوئیچی بین انیمیشن ها اتفاق نمی افتد).

      layer: اسم لایه ای که شامل انیمیشن مقصد هست که قرار است به آن سوئیچ کنیم .اگه مقدار لایه خالی باشد لایه منفی یک(-1) فرض می شود (منفی یک به معنی first state یا وضعیت اول با نام داده شده اجرا می شود یا هش(hash)اجرا خواهد شد.(hash اسم یک state به صورت درهم هست.حالا به چه دردی میخوره)

      stateNameHash: هش وضعیت(state hash) از وضعیت مقصد است.اگر مقدار 0 بگیرد،انتقال یا transition به خودش بر می گردد(self)

      ما نمی توانیم وضعیت جاری را در یک synchronized layer (لایه ی همگام) تغییر دهیم بلکه باید آن را در لایه ی رجوع شده(Refrenced layer) تغییر دهیم.

      منبع :
      http://docs.unity3d.com/es/current/ScriptReference/Animator.CrossFade.html
      موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۰۲
      مدیرکل

      نظرات (۰)

      هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

      ارسال نظر

      ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
      شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
      <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
      تجدید کد امنیتی