کانال بازی سازی تلگرام
برخورد با پارتیکل در یونیتی particle collision in unity :: آموزش ساخت بازی اندروید+پکیج های تخصصی

آموزش ساخت بازی اندروید+پکیج های تخصصی

هرگز دل من ز علم محروم نشد
کم ماند ز اسرار که معلوم نشد
هفتاد و دو سال فکر کردم شب و روز
معلومم شد که هیچ معلوم نشد
---
تمام اعمالی که انجام می دهیم، حتی اگر ذره ای و مثقالی باشد، به خودمان باز می گردد و بازتابش آنها را در زندگی خواهیم دید. زلزال ۷
او کسی است که (روح) شما را در شب (به هنگام خواب) میگیرد; و از آنچه در روز کرده‏اید، با خبر است; سپس در روز شما را (از خواب) برمیانگیزد; و (این وضع همچنان ادامه مییابد) تا سرآمد معینی فرا رسد; سپس بازگشت شما به سوی اوست; و سپس شما را از آنچه عمل میکردید، با خبر میسازد. انعام ۶۰
دلها به یاد خدا آرام میگیرد. رعد آیه ۲۷
بدانید زندگی دنیا تنها بازی و سرگرمی، و تجمل پرستی و تفاخر در میان شما و افزون طلبی در اموال و فرزندان است . حدید آیه ۲۰
آن خدایی که آدمی را از خون بسته (که تحول نطفه است) بیافرید.
بخوان و (بدان که) پروردگار تو کریم‌ترین کریمان عالم است.
آن خدایی که بشر را علم نوشتن به قلم آموخت.
به آدمی آنچه را که نمی‌دانست تعلیم داد.
راستی که انسان سرکش و مغرور می‌شود.
چون که خود را در غنا و دارایی ببیند. علق ۲- ۷
این زندگانی چند روزه دنیا افسوس و بازیچه‌ای بیش نیست، عنکبوت ۶۴
در روی زمین به تکبر راه مرو که نمی توانی زمین را بشکافی و هرگز قامتت به بلندای کوهها نمی رسد. اسراء ۳۷
در آنچه خداوند بر تو بخشیده است، سرای آخرت را بجوی و سهم خود را از دنیا فراموش مکن و همانگونه که خدا به تو نیکی کرده است نیکی کن و هرگز فساد در زمین منما که خدا مفسدان را دوست ندارد. قصص ۷۷
و هرگاه نعمت و رحمتی به انسان بچشانیم و سپس آن را از او برگیریم او مأیوس و نومید میشود و به کفران و ناسپاسی بر میخیزد. هود ۹
بندگان مرا آگاه ساز که من بسیار آمرزنده و مهربانم. حجر ۴۹
از رحمت خدا نا امید مباشید که جز کافر هیچ کس از رحمت خدا نا امید نیست. یوسف ۸۷
پس به یاد من باشید تا به یاد شما باشم. بقره ۱۵۲
زندگانی دنیا چیزی جز متاع فریبنده نیست . آل عمران ۱۸۵
از آنچه به شما روزی داده ایم پیش از آنکه روزی فرا رسد که نه معامله ای وجود دارد و نه دوستی و شفاعت ، انفاق کنید. بقره ٢۴۵
بسا چیزی را ناخوش داشته باشید که آن به سود شماست و بسا چیزی را دوست داشته باشید که به زیان شماست، و خدا میداند و شما نمیدانید. بقره ۲۱۶
ما آیات (خود) را برای شما بیان کردیم شاید اندیشه کنید...حدید ۱۷

پیوندهای روزانه
پیوندها
منبع:gameover.blog.ir
نویسنده این مطلب:سجاد
اسکریپت زیر باعث میشه وقتی به پارتیکلی برخورد کردیم نیرویی در جهت direction به ما وارد بشه:
using UnityEngine;
using System.Collections;

public class ExampleClass : MonoBehaviour {
    void OnParticleCollision(GameObject other) {
        Rigidbody body = other.GetComponent<Rigidbody>();
        if (body) {
            Vector3 direction = other.transform.position - transform.position;
            direction = direction.normalized;
            body.AddForce(direction * 5);
        }
    }
}

پارتیکل سیستم شوریکن( Shuriken particle system):
این message به اسکریپت اتچ(وصل) شده به پارتیکل سیستم و collider ای که با آن برخورد کرده ارسال می شود.
وقتی تابع OnParticleCollision  از یک اسکریپت وصل شده به gameobject دارای collider  فراخوانی(invoke) می شود پارامتر GameObject ، پارتیکل(ParticleSystem) سیستم را نمایش می دهد. Collider حداکثر یک پیام(message) را در پارتیکل سیستم دریافت می کند که در هر فریم با آن برخورد کرده است( حتی وقتی که پارتیکل سیستم با collider با چند پارتیکل سیستم در فریم جاری برخورد کند.)
برای اطلاعات بیشتر در مورد تمام کالیژن های رخ داده با پارتیکل سیستم، می توان از  ParticleSystem.GetCollisionEvents استفاده کرد تا آرایه ای از ParticleSystem.CollisionEvent را دریافت نماییم.(نکته : Collision event یعنی رویداد برخورد. یا تابعی که در لحظه ی برخورد صدا زده میشه)

نکته:
پیام های فقط زمانی ارسال می شن که توی پنل inspector گزینه ی /Send Collision Messages/ رو برای particle system collision module فعال کنیم.

OnParticleCollision می تونه یک co-routine باشه و خیلی ساده می تونید دستور yield رو برای انتظار اتمام کار تابع بکار بگیرم:
در مورد coroutine قبلا اینجا توضیح دادیم:
http://gameover.blog.ir/1394/07/04/%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D9%88%D8%B1-StartCoroutine-%D8%AF%D8%B1-%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C%D8%AA%DB%8C

مثال:
using UnityEngine;
using System.Collections;

public class ExampleClass : MonoBehaviour {
    public ParticleSystem part;
    public ParticleCollisionEvent[] collisionEvents;
    void Start() {
        part = GetComponent<ParticleSystem>();
        collisionEvents = new ParticleCollisionEvent[16];
    }
    void OnParticleCollision(GameObject other) {
        int safeLength = part.safeCollisionEventSize;
        if (collisionEvents.Length < safeLength)
            collisionEvents = new ParticleCollisionEvent[safeLength];
        
        int numCollisionEvents = part.GetCollisionEvents(other, collisionEvents);
        Rigidbody rb = other.GetComponent<Rigidbody>();
        int i = 0;
        while (i < numCollisionEvents) {
            if (rb) {
                Vector3 pos = collisionEvents[i].intersection;
                Vector3 force = collisionEvents[i].velocity * 10;
                rb.AddForce(force);
            }
            i++;
        }
    }
}

منبع اصلی: سایت سازنده یونیتی
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۴
مدیرکل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی