«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
آموزش ساخت تونل در بلندر :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
--
گروه قدیم ما promakers.ir یا پرومیکرز بود که بالای هزار اموزش توش ساخته بودم به اسم sajjad3011 ولی حیف ادمین سایتش عوض کرد
حالا سوالی بود کاری بود این شمارمه

قدیمیا دلم براتون تنگ شده... فقط معرفی کنید توی پیامک یا تماس یاد بیارید.
اگه جواب ندادم شاید موقعیت نداشته باشم.
بگید توی پیام از بچه های پرومیکرز هستید.

---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته
دوست داشتید شماره بذارید تو واتساپ یا ایتا یا .... گروه بزنیم.
09358077198

بایگانی
پیوندها

آموزش ساخت تونل در بلندر

سه شنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۴، ۰۴:۴۳ ب.ظ

منبع:gameover.blog.ir


shift+A بزنید تا پنجره Add باز بشه.
یک سیلندر انتخاب کنید تا ایجاد بشه.
Tab بزنید تا به Edit mode بریم.
Z بزنید تا به مد سیمی wire بریم.
1 بزنید تا به نمای روبرو بریم.
5 بزنید تا به نمای دو بعدی(ارتوگرافیک بریم)(برای بازگشت به حالت پرسپکتیو بازم 5 می زنیم)
چند بار + رو بزنید تا zoom بشه.
A رو بزنید تا همه چیز از حالت انتخاب خارج بشه.
ctrl+tab زده و سپس روی حالت انتخاب راس ها بذارید.(vertex)
B بزنید و نصف سیلندر رو انتخاب و حذف کنید.(Delete و سپس vertices).
[تصویر: ctrl_B.jpg]
دوباره Z می زنیم و به حالت غیر سیمی بر می گردیم.
5 می زنیم و از حالت ارتوگرافیک به حالت پرسپکتیو بازگشت می کنیم.
tab می زنیم و از Edit mode به Object mode سوئیچ می کنیم.
با راست کلیک ابجکت رو انتخاب می کنیم.
R و سپس Y زده و عدد منفی نود(-90) رو تایپ و enter می کنیم تا حول محور Y به اندازه ی زاویه ی 90 درجه به چپ بچرخه.
با کلید 4 و 6 و 8 و 2 می تونیم و همینطور اگه نیاز بود کلید ctrl می تونیم مدل رو بچرخونیم و از زاویه های مختلف صحنه بهش نگاه کنیم.
برای اینکه تونل بهتری بسازید می تونید با shift+D یک کپی از مدل ساخته شده بگیرید(D به معنی Duplicate هست) و با کلید S و حرکت ماوس مدل رو Scale کنید.
سپس در نمای wireframe (کلید Z) و همون کلید هایی که گفتم از زوایای مختلف بهش نگاه کنید و S و سپس X زده و طول تونل رو حول محور X با ماوس کوچک یا زیاد کنید تا دقیقا طول هر دو یکی باشه.
سپس با کلید shift و راست کلیک می تونید هر دو تا رو انتخاب کنید و با کلید ctrl+J اونا رو join و تبدیل به یک مش برای ویرایش کنید.
بعد از اون می تونید طبق آموزش های قبلی قسمت های لازم رو به هم متصل و پر کنید

با کلید F بینشون پر میشه.
[تصویر: select_and_Full_between_vertices.jpg]
(سوالی بود پ.خ)موفق باشید.

(سوالی بود پ.خ)موفق باشید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی