«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
ثانیه در گیم میکر استادیو/زمان در گیم میکر استادیو/اجرای کد پس از چند ثانیه در گیم میکر :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
--
گروه قدیم ما promakers.ir یا پرومیکرز بود که بالای هزار اموزش توش ساخته بودم به اسم sajjad3011 ولی حیف ادمین سایتش عوض کرد
حالا سوالی بود کاری بود این شمارمه

قدیمیا دلم براتون تنگ شده... فقط معرفی کنید توی پیامک یا تماس یاد بیارید.
اگه جواب ندادم شاید موقعیت نداشته باشم.
بگید توی پیام از بچه های پرومیکرز هستید.

---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته
دوست داشتید شماره بذارید تو واتساپ یا ایتا یا .... گروه بزنیم.
09358077198

بایگانی
پیوندها

منبع:gameover.blog.ir

قبلا از دستور sleep استفاده میشد . ورودی بر حسب میلی ثانیه بود. هر ثانیه معادل 1000 میلی ثانیه بود و برای اینکه بگیم 3 ثانیه صبر کن بعد برو خط بعدی می گفتیم sleep(3000) اما الان قضه فرق داره هر 30 واحد زمان(چون سرعت پیشرفض روم هست 30 و اگه تغییرش بدیم باید تغییر بدیم کد رو ) برای آلارم معال یک ثانیه هست. پس 3 ثانیه میشه 3*30=90 واحد زمانی.

مثال: پروژه ای در گیم میکر /استادیو بسازید که بعد از 3 ثانیه یک نمونه از object2 روی room ایجاد بشه.

حل:

ابتدا دو ابجکت روی room می ذاریم. object1 و object2

به object1 رویداد create و alarm[0] اضافه کنید و به ترتیب کد های زیر رو برای هر بخش نسبت بدید:

//رویداد ایجاد شی یک
seconds=3
alarm[0]=room_speed*seconds



//رویداد آلارم صفر
instance_create(10,10,object2);

دقت کنید به کد و توضیحاتی که دادم.

اینم فایل sample:


اما قاعده ی کلی:
به جای اون 30 بهترین کار اینه که از room_speed استفاده کنیم که متغیر تعریف شده هست و سرعت روم رو تغییر هم بدیم خودش میشناسه.
فرمول کلی هم اینه سرعت روم ضرب در تعداد ثانیه. مثال:
alarm[0]=room_speed*3 باعث میشه بعد از 3 ثانیه  آلارم صفر اجرا بشه.

مثال کلی :
seconds=3
instance_deactivate_all(self); alarm[0]=seconds*room_speed;//This will un-pause the game in the amount of time you selected
در مثال بالا دستور اول همه ی موجودیت ها رو غیر فعال می کنه به جز self یعنی خود گیم ابجکت فعلی رو .
وقتی همه چیز غیر فعال شد بعدش آلارم صفر رو اجرا می کنه بعد از تعداد ثانیه ای هایی که در متغیر seconds می ریزیم.(متغیر seconds دلخواه هست و در اینجا عدد 3 رو بهش دادیم)



منابع:

http://docs.yoyogames.com/source/dadiospice/002_reference/objects%20and%20instances/instances/deactivating%20instances/instance_deactivate_all.html

http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=554091

نظرات (۱)

سلام من وقتی چند تا از این دستور را در یک روم میگذارم اجرا نمی شود(هرکدام یک آبجکت را ظاهر میکند)
پاسخ:
صد بار گفتم گیم میکر رو بندازید دور برای عهد بوقه. بیاید یونیتی. اینم کانال ما در تلگرام gameoverblog

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی