اسکریپت تیر زدن سه بعدی و ایجاد گلوله و نابودی دشمن در صورت برخورد تیر با هدف در یونیتی
يكشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۴، ۰۵:۲۶ ق.ظ
منبع:gameover.blog.ir
کد شلیک گلوله سه بعدی و نابود شدن دشمن پس از برخورد تیر با هدف که تگ enemy دارد.
کد تیر اندازی در صورتی که خشاب،تیر داشته باشه برای یونیتی.
کد شلیک گلوله سه بعدی و نابود شدن دشمن پس از برخورد تیر با هدف که تگ enemy دارد.
کد تیر اندازی در صورتی که خشاب،تیر داشته باشه برای یونیتی.کد تیر زدن در یونیتی_کد تیر اندازی در یونیتی_کد شلیک تیر در یونیتی_کد شلیک گلوله در یونیتی_اسکریپت شلیک در یونیتی_اسکریپت تیر اندازی در یونیتی_اسکریپت تیر زدن در یونیتی.
نکته:
تیر و دشمن هر دو پس از برخورد از بین میرن.
تیر در صورت عدم برخورد هم پس از سه ثانیه از بین میره.
شما باید پریفب تیر رو درگ کنید روی متغیر prefBullet.
(برای ساخت پریفب،کافیه یک مدل از تیر رو از داخل hierarchy درگ کنید به کادر project. سپس تیر رو از داخل صحنه حذف کنید)
کد شلیک گلوله سه بعدی و نابود شدن دشمن پس از برخورد تیر با هدف که تگ enemy دارد.
کد تیر اندازی در صورتی که خشاب،تیر داشته باشه برای یونیتی.
کد شلیک گلوله سه بعدی و نابود شدن دشمن پس از برخورد تیر با هدف که تگ enemy دارد.
کد تیر اندازی در صورتی که خشاب،تیر داشته باشه برای یونیتی.کد تیر زدن در یونیتی_کد تیر اندازی در یونیتی_کد شلیک تیر در یونیتی_کد شلیک گلوله در یونیتی_اسکریپت شلیک در یونیتی_اسکریپت تیر اندازی در یونیتی_اسکریپت تیر زدن در یونیتی.
//tirZadan.csکد زیر هم به پریفب گلوله میدیم:
//Author:sajjad
//gameover.blog.ir
//@gameoverblog
using UnityEngine; using System.Collections; public class tirZadan: MonoBehaviour { // Use this for initialization public Transform emptyGameObject; public float distance; public GameObject enemy,prefBullet,bullet; public AudioClip shootAudio; public Transform shootPoint; float volumeSeda=1.0F;
int tedadTir=10;
void Update () { if (Input.GetButtonDown ("Fire1")) //age left_click shod { if(tedadTir > 0) { tedadTir--; bullet= Instantiate(prefBullet, emptyGameObject.position, Quaternion.identity)as GameObject; AudioSource.PlayClipAtPoint(shootAudio, shootPoint.transform.position, volumeSeda); } } }//update }
//bullet.cs
using UnityEngine; using System.Collections; public class bullet: MonoBehaviour { public RigidBoy rb; float distance=0.0f;//fasele sefr yani faghat vaghti tir barkhord kard be hadaf void Start(){ rb.AddRelativeForce(Vector3.forward );//partabe tir be samte jelo Destroy(gameObject, 3.0f);//hazfe tir pas az 3 sanie } void OnGUI(){ myRaycast(); } void myRaycast(){ RaycastHit hit; Ray myRay = new Ray(transform.position, Vector3.forward); if(Physics.Raycast (myRay, out hit, distance)){ if(hit.collider.tag == "enemy"){ Destroy(enemy); Destroy(this.gameobject); }//if }//if }//myRaycast }
نکته:
تیر و دشمن هر دو پس از برخورد از بین میرن.
تیر در صورت عدم برخورد هم پس از سه ثانیه از بین میره.
شما باید پریفب تیر رو درگ کنید روی متغیر prefBullet.
(برای ساخت پریفب،کافیه یک مدل از تیر رو از داخل hierarchy درگ کنید به کادر project. سپس تیر رو از داخل صحنه حذف کنید)
۹۴/۱۱/۱۱
سلام ببخشید مزاحم می شوم
من تازه یونیتی و c#
رو شروع کردم
ببخشید الان من
یک گلوله
یک هدف
و یک plery دارم
playr من تانک است
الان کد های شما رو چی جوری استفاده کنم