«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
اسکریپت تیر زدن سه بعدی و ایجاد گلوله و نابودی دشمن در صورت برخورد تیر با هدف در یونیتی :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
--
گروه قدیم ما promakers.ir یا پرومیکرز بود که بالای هزار اموزش توش ساخته بودم به اسم sajjad3011 ولی حیف ادمین سایتش عوض کرد
حالا سوالی بود کاری بود این شمارمه

قدیمیا دلم براتون تنگ شده... فقط معرفی کنید توی پیامک یا تماس یاد بیارید.
اگه جواب ندادم شاید موقعیت نداشته باشم.
بگید توی پیام از بچه های پرومیکرز هستید.

---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته
دوست داشتید شماره بذارید تو واتساپ یا ایتا یا .... گروه بزنیم.
09358077198

بایگانی
پیوندها
منبع:gameover.blog.ir
کد شلیک گلوله سه بعدی و نابود شدن دشمن پس از برخورد تیر با هدف که تگ enemy دارد.
کد تیر اندازی در صورتی که خشاب،تیر داشته باشه برای یونیتی.
کد شلیک گلوله سه بعدی و نابود شدن دشمن پس از برخورد تیر با هدف که تگ enemy دارد.
کد تیر اندازی در صورتی که خشاب،تیر داشته باشه برای یونیتی.کد تیر زدن در یونیتی_کد تیر اندازی در یونیتی_کد شلیک تیر در یونیتی_کد شلیک گلوله در یونیتی_اسکریپت شلیک در یونیتی_اسکریپت تیر اندازی در یونیتی_اسکریپت تیر زدن در یونیتی.
//tirZadan.cs
//Author:sajjad
//gameover.blog.ir
//@gameoverblog
using UnityEngine; using System.Collections; public class tirZadan: MonoBehaviour { // Use this for initialization public Transform emptyGameObject; public float distance; public GameObject enemy,prefBullet,bullet; public AudioClip shootAudio; public Transform shootPoint; float volumeSeda=1.0F;
int tedadTir=10;
void Update () { if (Input.GetButtonDown ("Fire1")) //age left_click shod { if(tedadTir > 0) { tedadTir--; bullet= Instantiate(prefBullet, emptyGameObject.position, Quaternion.identity)as GameObject; AudioSource.PlayClipAtPoint(shootAudio, shootPoint.transform.position, volumeSeda); } } }//update }
کد زیر هم به پریفب گلوله میدیم:
//bullet.cs
using
UnityEngine; using System.Collections; public class bullet: MonoBehaviour { public RigidBoy rb; float distance=0.0f;//fasele sefr yani faghat vaghti tir barkhord kard be hadaf void Start(){ rb.AddRelativeForce(Vector3.forward );//partabe tir be samte jelo Destroy(gameObject, 3.0f);//hazfe tir pas az 3 sanie } void OnGUI(){ myRaycast(); } void myRaycast(){ RaycastHit hit; Ray myRay = new Ray(transform.position, Vector3.forward); if(Physics.Raycast (myRay, out hit, distance)){ if(hit.collider.tag == "enemy"){ Destroy(enemy); Destroy(this.gameobject); }//if }//if }//myRaycast }


نکته:
 تیر و دشمن هر دو پس از برخورد از بین میرن.
تیر در صورت عدم برخورد هم پس از سه ثانیه از بین میره.
شما باید پریفب تیر رو درگ کنید روی متغیر prefBullet.
(برای ساخت پریفب،کافیه یک مدل از تیر رو از داخل hierarchy درگ کنید به کادر project. سپس تیر رو از داخل صحنه حذف کنید)
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۱۱
مدیرکل

نظرات (۱)

۰۷ آبان ۹۹ ، ۱۹:۵۷ سجاد عابدی

 سلام ببخشید مزاحم می شوم

من تازه یونیتی و c#

رو شروع کردم

ببخشید الان من

یک گلوله

یک هدف

و یک plery دارم

 playr من تانک است

الان کد های شما رو چی جوری استفاده کنم

پاسخ:
سلام لطفا در گروه کانال برنامه نویسی ما عضو بشید ممنون
@gameoverbloggroup
@gameoverblog

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی