«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
راز طول عمر از زبان پیرترین انسان‌ها + تصاویر :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
--
گروه قدیم ما promakers.ir یا پرومیکرز بود که بالای هزار اموزش توش ساخته بودم به اسم sajjad3011 ولی حیف ادمین سایتش عوض کرد
حالا سوالی بود کاری بود این شمارمه

قدیمیا دلم براتون تنگ شده... فقط معرفی کنید توی پیامک یا تماس یاد بیارید.
اگه جواب ندادم شاید موقعیت نداشته باشم.
بگید توی پیام از بچه های پرومیکرز هستید.

---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته
دوست داشتید شماره بذارید تو واتساپ یا ایتا یا .... گروه بزنیم.
09358077198

بایگانی
پیوندها

gameover.blog.ir

یکشنبه 10 خرداد 1394 - 10:46
پیرترین‌های جهان

یکی از قدیمی‌ترین آرزوهای بشر رمز‌گشایی از عوامل طول عمر و روش‌های افزایش آن است. شاید بهترین راه برای رسیدن به این آرزو، بررسی عادات کسانی است که بیش از یک قرن عمر کرده‌اند.

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از ایندیپندنت، بررسی زندگی و عادات 100 نفر از انسان‌هایی که بیشترین طول عمر را داشته‌اند، تنها روشی است که می‌تواند با تمرکز بر تجربه و فراوانی داده‌ها، به پاسخ کلیشه‌ای‌ترین پرسشی که آنها در سال‌های آخر زندگی با آن روبه‌رو بودند، منجر شود.

برای این کار توجه به پاسخ 10 نفر که رکورد طول عمر در قرون 19، 20 و 21 را داشته‌اند، به پرسش «راز طول عمر شما در چیست؟» یکی از بهترین روش‌ها محسوب می‌شود.

زن بودن نخستین گام است

بررسی آماری در میان افرادی که بیش از 110 سال عمر کرده‌اند و به‌طور خاص در میان 100 نفری که در باشگاه‌ 100 ساله‌ها قرار دارند، چند نکته قابل توجه را مشخص می‌کند.

نخست اینکه در میان این 100 نفر تنها تعداد انگشت شماری مرد وجود دارد و در واقع رکورد عمر در درست زنان است. رتبه نخست طول عمر در کشور آمریکا یافت می‌شود که 51 نفر از این فهرست در این کشور به دنیا آمده و و زندگی کرده‌اند.

رتبه دوم هم از آن ژاپن است که مردمانش کلا نسبت به دیگر کشورها پیر هستند. اکنون به پاسخ‌های 8 نفر نخست فهرست می‌پردازیم:

جانت کالمنت، 1875 تا 1997، 122 سال و 164 روز

او که عنوان طولانی‌ترین عمر ثبت شده در میان انسان‌ها را دارد، یک زن فرانسوی بود که استفاده از مقدار زیادی روغن زیتون در رژیم غذایی‌اش را در طول عمر خود مؤثر می‌دانست. نکته جالب درباره او این بود که ون‌گوگ (ونسان ون‌گوگ: نقاش معروف هلندی) را دیده بود و او را این‌گونه تشریح می‌کرد: «مردی کثیف، بدلباس و غیرقابل پذیرش».

سارا نوس، 1880 تا 1999، 119 سال و 97 روز

سارا در آمریکا می‌زیست و اگرچه خودش هرگز حرفی از اسرار طول عمرش نزد اما به گفته اطرافیانش، کارهای مورد علاقه و عادات او شامل سوزن‌دوزی، تماشای گلف در تلویزیون، جویدن شکلات شیری، کشو (cashews) و چیپس سیب‌زمینی بود. او در سکوی دومین انسان پیر جهان قرار دارد.

میساوو اوکاوا، 1989 تا 2015، 117 سال و 27 روز

پیرترین ژاپنی تاریخ و سومین انسان پیر زمین، راز عمر خود را در این جمله جالب گفت: «خوردن چیزهای دلچسب و خوشمزه، برای من کلیدی به سوی طول عمر بود». در میان لیست غذاهای مورد علاقه او نودل، تاس‌کباب گوشت گاو و سوشی ماهی خالدار دیده می‌شود.

وقتی یکبار یک خبرنگار از او پرسید پس از 117 سال زیستن روی کره زمین، چه حسی نسبت به این طول عمر دارد؟ او خیلی آرام پاسخی اعجاب‌انگیز داد و گفت: «به‌نظرم خیلی خیلی کوتاه بود!»

ماریا کاپوویلا، 1889 تا 2006، 116 سال و 347 روز

این زن اکوادوری از نقاشی، قلاب‌دوزی و پیاده‌روی لذت می برد و گفته بود که در جوانی از شیر الاغی که در مزرعه خاله‌اش بوده تغذیه می‌کرده و این تغذیه در دستیابی به عمری طولانی برایش مفید واقع شده است. او راز طول عمر را در این خلاصه می‌کرد: هرگز سیگار نکشیدن، وعده‌های غذایی کوچک و معمولی خوردن و متعادل نوشیدن.

گرتروت ویور، 1898 تا 2015، 116 سال و 276 روز

از نظر او «دیدگاه» بیش از تغذیه در طول عمرش اثر داشت و او اهمیت خاصی برای عادات غذایی قائل نبود. این زن آمریکایی رمزهایش را اینگونه تشریح کرده است: «اعتماد به خدا، سختکوشی و دوست‌داشتن همگان».

درباره آخرین بخش نیز اینگونه توضیح داده است: «مهربانی! اینکه با مردم خوب باشی و با دیگران همانگونه رفتار کنی که دوست داری با تو رفتار کنند».

تانه ایکای، 1879 تا 1995، 116 سال و 175 روز

از زندگی و عادات او اطلاعات کمی در دست است اما ظاهرا به سفالگری و دوزندگی علاقه‌مند بوده است.

الیزابت بوردن، 1890 تا 2006، 116 سال و 118 روز

این خانم خجالتی، از رسانه‌ها دوری می‌کرد و وقتی در سال 2003 به سن 113 سالگی رسید و یک خبرنگار از او پرسید که چگونه چنین عمر طولانی داشته است با این پاسخ مواجه شد: «من چه می‌دانم چرا؟»

خبرنگار برای آنکه خود را تبرئه کند، این پاسخ را به‌حساب حوصله نداشتن الیزابت در آن روز خاص گذاشت و نقل کرد که وقتی نوه این زن خواست یک پتو روی پایش بیندازد، خطاب به او گفت: «اگر فرزندم نبودی، تو را لای زانوهایم می‌گذاشتم و آنقدر فشار می‌دادم تا جیغت به آسمان برود!»

بس بری، 1896 تا 2012، 116 سال و 100 روز

او اعتبار طول عمر را به این می‌دانست که سرش به کار خودش بوده و از غذاهای ناسالم دوری کرده است.

این روزها افراد پیر زیادی در دنیا هر روز می‌میرند و به اعتبار افزایش خدمات بهداشتی و درمانی، تعداد زیادی نیز بیش از 100 سال عمر می‌کنند اما هنوز کسی به رکوردهایی که در دهه 90 به جا مانده نزدیک نشده است. پیرترین‌هایی که مردند و اکنون امید به زندگی آنقدر شده که رکورد و صدرنشینی‌شان شاید چند روزی بیشتر دوام نیاورد.

مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی