«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
لغو پیاده‌روی فضایی به دلیل خطر غرق شدن :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
--
گروه قدیم ما promakers.ir یا پرومیکرز بود که بالای هزار اموزش توش ساخته بودم به اسم sajjad3011 ولی حیف ادمین سایتش عوض کرد
حالا سوالی بود کاری بود این شمارمه

قدیمیا دلم براتون تنگ شده... فقط معرفی کنید توی پیامک یا تماس یاد بیارید.
اگه جواب ندادم شاید موقعیت نداشته باشم.
بگید توی پیام از بچه های پرومیکرز هستید.

---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته
دوست داشتید شماره بذارید تو واتساپ یا ایتا یا .... گروه بزنیم.
09358077198

بایگانی
پیوندها

لغو پیاده‌روی فضایی به دلیل خطر غرق شدن

شنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۰۹ ب.ظ

gameover.blog.ir

یکشنبه 27 دی 1394 - 10:16
اسانت

پیاده‌روی‌های فضایی از جمله هیجان‌انگیز‌ترین و در همین‌حال خطرناک‌ترین بخش‌های فضانوردی است اما آخرین پیاده‌روی ناسا به دلیل تشکیل آب در کلاهخود یک فضانورد، نیمه‌کاره رها شد.

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از وب‌سایت ناسا، سابقه پیاده‌روی‌های فضایی تاکنون هیچ مرگ یا حادثه نزدیک به فوتی را در خود ندارد. اگرچه برخی حوادث موجب بروز آسیب‌های سطحی شده‌اند اما یکی از خطرهایی که جان فضانوردان را در فضا به شدت تهدید می‌کند «غرق» شدن است. لباس فضانوردی به غیر از تولید اکسیژن و محافظت در برابر اشعه‌های لجام گسیخته فضا، کارهای پیچیده دیگری از جمله حفاظت از فضانوردان در برابر خودشان را هم برعهده دارد.

عصر جمعه به وقت زمین یک پیاده‌روی فضایی برای تعمیر یکی از پنل‌های خورشیدی تأمین انرژی ایستگاه فضایی بین‌المللی برنامه‌ریزی شده بود که بوث کوپرا، فضانورد آمریکایی و تیم پیکه، فضانورد انگلیسی برای انجام آن از ایستگاه فضایی خارج شدند.

این مأموریت که براساس اعلام ناسا 6 ساعت زمان نیاز داشت، پس از گذشت 4 ساعت و 45 دقیقه، به دلیل اینکه کوپرا در کلاهخود خود آب مشاهده کرد، متوقف و دستور بازگشت فضانوردان به داخل ایستگاه فضایی صادر شد. بر اساس این اعلام، هر دو فضانورد بدون هیچ آسیبی به داخل ایستگاه فضایی منتقل شده‌اند و نمونه‌های چند قطره از آب موجود در کلاهخود برای تحقیق روی منشاء آن و یافتن اشکال لباس، برای ناسا برداشته شده است.مأموریت نیمه‌کاره، نخستین تجربه پیاده‌روی فضایی یک فضانورد انگلیسی بود.

یکی از کارهای لباس فضایی این است که آب و دی‌اکسید کربن و اکسیژن موجود در بازدم فضانورد را جذب می‌کند تا امکان تنفس برایش فراهم شود. در صورتی‌که بخار آب بازدم جذب نشود، این بخار در برخورد با بدنه بسیار سرد لباس، بلافاصله به مایع تبدیل شده و پس از چند ساعت به دلیل اینکه این لباس هیچ‌گونه منفذی حتی برای خروج گاز ندارد، می‌تواند فضانورد را غرق کند.

حادثه‌ای مشابه در سال 2013 برای فضانورد سازمان فضایی اروپا، لوکا پارمیتانو، رخ داد که نزدیک بود او را در مایعات خروجی از بدنش خودش به کشتن بدهد.

مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا

ana.ir

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۲۴
مدیرکل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی