«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
تابع Physics.SphereCast در یونیتی_برخورد ناحیه ی کره ای_سیستم بینایی ناحیه کره ای :: گروه کسب و کار گیم اور

گروه کسب و کار گیم اور

دختر و پسر هر تخصصی دارید پیام بذارید

دختر و پسر هر تخصصی دارید پیام بذارید

افراد هر تخصصی در هر زمیه ای دارید پیام بذارید با شهر+شماره
مشتری از شهر خودتون با ما.
------
هر مشکلی تو خرید بود به شماره زیر تو تلگرام پیام بدید:
09039739619
@game_engine
فقط تلگرام
دوستان ایمیل و شماره هاتون درست بذارید تا جواب بدیم.

پیوندهای روزانه
پیوندها

gameover.blog.ir

نویسنده:بیسواد



شکل کلی:


public static bool SphereCast(Vector3 origin, float radius, Vector3 direction, out RaycastHit hitInfo, float maxDistance = Mathf.Infinity, int layerMask = DefaultRaycastLayers, QueryTriggerInteraction queryTriggerInteraction = QueryTriggerInteraction.UseGlobal);



origin:مرکز کره در آغاز جارو کردن(اسکن)

radius:شعاع کره(محوطه ی جستجوی کروی)

direction:جهت جاور کردن (sweep ) کروی

hitInfo: اگر true باشد ، hitInfo  اطلاعات بیشتری از نقطه ی برخورد را برگشت می دهد.(RaycastHit رو هم ببینید)

maxDistance:حداکثر طول cast(پرتاب اشعه برای بررسی برخورد با اجسام دیگر)

layerMask : یک Layer mask برای نادیده گرفتن کلایدرهای انتخابی وقتی از یک کپسول cast می کنند.

queryTriggerInteraction:تعیین جایی که این دستور (SphereCast)  باید با  Triggerها برخورد(hit) کند.(تریگر به کلایدرهای قابل عبور می گیم)


خروجی: true  اگر برخوردی در ناحیه ی کره ای با هر کلایدری داشته باشیم، وگرنه false .


مثال :


using UnityEngine;
using System.Collections;

public class ExampleClass : MonoBehaviour { CharacterController charCtrl;

void Start() { charCtrl = GetComponent<CharacterController>(); }

void Update() { RaycastHit hit;

Vector3 p1 = transform.position + charCtrl.center; float distanceToObstacle = 0;

// Cast a sphere wrapping character controller 10 meters forward // to see if it is about to hit anything. if (Physics.SphereCast(p1, charCtrl.height / 2, transform.forward, out hit, 10)) { distanceToObstacle = hit.distance; } } }


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۱۲
مدیرکل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی