«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
بایگانی دی ۱۳۹۶ :: آموزش ساخت بازی های دیجیتال

آموزش ساخت بازی های دیجیتال

آموزش ساخت بازی اندروید،آنلاین و غیره با یونیتی،و هزاران مطلب مفید دیگر

آموزش ساخت بازی اندروید،آنلاین و غیره با یونیتی،و هزاران مطلب مفید دیگر

هر مشکلی تو خرید بود به شماره زیر تو تلگرام پیام بدید:
09039739619
@game_engine
دوستان ایمیل و شماره هاتون درست بذارید تا جواب بدیم.

پیوندهای روزانه
پیوندها

۳۰ مطلب در دی ۱۳۹۶ ثبت شده است

gameover.blog.ir

1. کلیدهای Alt و Shift را پایین نگه داشته و نقطه ی یک را بگیرید و رها نکنید تا بازو را به درستی طراحی کنید.

2. همان کار مرحله ی اول را با نقطه ی 2 انجام دهید و این دونقطه را به هم متصل فرمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ دی ۹۶ ، ۰۸:۳۵
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ دی ۹۶ ، ۱۷:۲۷
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ دی ۹۶ ، ۰۰:۰۷
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ دی ۹۶ ، ۰۱:۳۸
مدیرکل

gameover.blog.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ دی ۹۶ ، ۱۶:۲۱
مدیرکل

gameover.blog.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ دی ۹۶ ، ۰۳:۵۱
مدیرکل

gameover.blog.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ دی ۹۶ ، ۲۱:۱۳
مدیرکل

gameover.blog.ir


 حل:  توی فیلم، دشمن استاتیک بود. تیک static رو که برداریم مشکل حل میشه.

این فیلم رو ببینید:

http://s8.picofile.com/file/8316360276/bug_prefab_move.avi.html

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ دی ۹۶ ، ۱۵:۵۳
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ دی ۹۶ ، ۱۰:۲۱
مدیرکل
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ دی ۹۶ ، ۱۶:۱۳
مدیرکل

glBegin(GL_POINTS);

   glColor3u(255,255,0);//rgb yellow

   glVertex2i(100,100);//xy

glEnd();



علت عدم رسم نقطه در openGL:

برای رسم نقطه اولا یادتون باشه وقتی یک ورتکس یا راس رسم می کنید اگه مختصات اعشاری (float)  بود ته دستور مختصات f بزنید  یعنی glVertex2f و اگه مختصات صحیح هست i یعنی glVertex2i بزنید.


// glPointSize(0.37);   

glBegin(GL_POINTS);

        glColor3ub(0,0,0);

        glVertex2f(0.5f,0.6f);

        glColor3ub(255,0,0); 

        glVertex2f(0.5f,0.5f);

glEnd();

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ دی ۹۶ ، ۱۳:۱۶
مدیرکل

gameover.blog.ir


نویسنده:بیسواد


سرعت بیک گرفتن در یونیتی 5.5.1f1 روی یک پروژه ساده تست شد افتضاحه.

این باگ روی سه سیستم مختلف برای یک پروژه ساده و یکسان تست شد


سیستم اول 

رم   ۲

سی پی یو ۱

گرافیک  ۳


سیستم دوم:

رم  4

 سی پی یو 2

گرافیک 1


سیستم سوم:

رم 8 

 سی پی یو 5 

گرافیک 2


هر سه سیستم ها هنگ می کنه.

اما همون پروژه ی ساده روی سیستم دیگه یونیتی 2017 تست شد زیر نیم دقیقه بیک می گیره


باگ از یونیتی هست.


دقت کنید ورژن 5.5.1f مشکل دار هست توی light map و baking یا bake کردن نورهای صحنه.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ دی ۹۶ ، ۱۲:۴۰
مدیرکل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ دی ۹۶ ، ۱۸:۲۹
مدیرکل

gameover.blog.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ دی ۹۶ ، ۱۸:۲۶
مدیرکل

gameover.blog.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ دی ۹۶ ، ۱۷:۴۰
مدیرکل

اگر حاصر سمت چپ صفر نبود آن را بر می گرداند وگرنه حاصل سمت راست را بر می گرداند.

مثال :

int x = null; // Set y to the value of x if x is NOT null; otherwise, // if x == null, set y to -1. int y = x ?? -1;

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ دی ۹۶ ، ۱۳:۱۲
مدیرکل

gameover.blog.ir


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ دی ۹۶ ، ۲۲:۲۳
مدیرکل

gameover.blog.ir

دمو :


http://s9.picofile.com/file/8315973642/demo_hijab_bisavad_gameover_demo.mp4.html


 توضیح:

قسمت دلخواه(چشم یا مقنعه یا لب یا صورت انتخاب می کنیم و رنگش رو تغییر می دیم)

 کد کامل توسط گیم اور نوشته شده بدون هیچ پکیج اضافی.

تمام قسمت سیستم رنگ گرادیان توسط ما ساخته شده

خرید :

 10 هزار تومان 

https://zarinp.al/156031


هر مشکلی بود ساپورت با ماست:

09039739619

در تلگرام پیام دهید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ دی ۹۶ ، ۱۵:۰۷
مدیرکل

gameover.blog.ir

http://s9.picofile.com/file/8315969426/binayi_patrol_best_ai_bisavad.jpg



برای هر گونه تغییر و سفارشی سازی برای پروژه های بازی شخصی به این شماره در تلگرام پیام دهید :

09039739619

بیسواد از گیم اور



دمو:

http://s9.picofile.com/file/8315971726/demo.mp4.html



توی این پکیج هوش مصنوعی بسیار حرفه ای هست و خیلی خوب و سریع دشمن ها پلیر رو پیدا می کنن.

توی کد سیستم navMesh هم هست ولی غیر فعال کردیم . چون نیازی بهش نداشتیم خودمون کدنوشتیم.

اسکریپت بسیار خوبی هست و حداکثر فاصله تشخیص و غیره قابل تنظیم در متغیرهای داخل پکیج هست و کد به زبان سیشارپ.

--

اگه مانعی توی راه باشه دشمن پلیر رو نمی بینه ولی اگه نباشه می بینه سریع می یاد دنبالش.

اگه مانعی باشه دشمن ها گشت می زنن تا از زاویه های مختلف پلیر رو پیدا کنن و به محض دیدن پلیر، میان سمتش.


خرید :

https://zarinp.al/156020


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ دی ۹۶ ، ۱۴:۱۶
مدیرکل

gameover.blog.ir


نویسنده:بیسواد



شکل کلی:


public static bool SphereCast(Vector3 origin, float radius, Vector3 direction, out RaycastHit hitInfo, float maxDistance = Mathf.Infinity, int layerMask = DefaultRaycastLayers, QueryTriggerInteraction queryTriggerInteraction = QueryTriggerInteraction.UseGlobal);



origin:مرکز کره در آغاز جارو کردن(اسکن)

radius:شعاع کره(محوطه ی جستجوی کروی)

direction:جهت جاور کردن (sweep ) کروی

hitInfo: اگر true باشد ، hitInfo  اطلاعات بیشتری از نقطه ی برخورد را برگشت می دهد.(RaycastHit رو هم ببینید)

maxDistance:حداکثر طول cast(پرتاب اشعه برای بررسی برخورد با اجسام دیگر)

layerMask : یک Layer mask برای نادیده گرفتن کلایدرهای انتخابی وقتی از یک کپسول cast می کنند.

queryTriggerInteraction:تعیین جایی که این دستور (SphereCast)  باید با  Triggerها برخورد(hit) کند.(تریگر به کلایدرهای قابل عبور می گیم)


خروجی: true  اگر برخوردی در ناحیه ی کره ای با هر کلایدری داشته باشیم، وگرنه false .


مثال :


using UnityEngine;
using System.Collections;

public class ExampleClass : MonoBehaviour { CharacterController charCtrl;

void Start() { charCtrl = GetComponent<CharacterController>(); }

void Update() { RaycastHit hit;

Vector3 p1 = transform.position + charCtrl.center; float distanceToObstacle = 0;

// Cast a sphere wrapping character controller 10 meters forward // to see if it is about to hit anything. if (Physics.SphereCast(p1, charCtrl.height / 2, transform.forward, out hit, 10)) { distanceToObstacle = hit.distance; } } }


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ دی ۹۶ ، ۱۵:۳۰
مدیرکل

gameover.blog.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ دی ۹۶ ، ۰۸:۱۳
مدیرکل

gameover.blog.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ دی ۹۶ ، ۰۷:۴۲
مدیرکل

کلید V رو نگه دارید. بعد از لیست * انتخاب کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ دی ۹۶ ، ۱۳:۲۱
مدیرکل

کلید C رو نگه دارید سپس از لیستی که میاد % رو انتخاب کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ دی ۹۶ ، ۱۳:۲۰
مدیرکل

gameover.blog.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ دی ۹۶ ، ۱۳:۴۴
مدیرکل

gameover.blog.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ دی ۹۶ ، ۱۵:۲۰
مدیرکل

 با قابلیت تیر زدن و از بین بردن دشمن ها_چند نفری با داشتن آی پی کانکت میشیم و همدیگه رو توی شبکه محلی می بینیم. به شرط استفاده از یک نت مشترک_بیسواد

دمو:

http://s8.picofile.com/file/8315109192/demo.mp4.html




http://s8.picofile.com/file/8315114668/demo.jpg




هر گونه ساپورت با ماست تو تلگرام اد کنید پیام بدید: 09039739619
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ دی ۹۶ ، ۱۱:۴۵
مدیرکل

پکیج رو خودمون ساختیم و در حال نوشتن این متن ،هیچ جا جز گیم اور منتشر نکردیم:

با این پکیج به راحتی می تونید متریال بندازید روی هر چیزی که می خواید و عکس دلخواه آب یا مذاب یا غیره رو به حرکت در بیارید. توی بازی های دو بعدی و سه بعدی هم کاربرد زیادی داره.

http://s8.picofile.com/file/8315103776/screenshot.jpg


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ دی ۹۶ ، ۱۰:۱۸
مدیرکل
بسم ا... الرحمن ضخیمالرحیم

#یونیتی آموزش ساخت بازی دو بعدی با یونیتی _گیم اور



http://s9.picofile.com/file/8315099284/logo.jpg


قسمت 1:

تکنیک پیاده سازی سریع محیط

+ افزودن شیدر متحرک آتش و آب(متریال شیدر رو خودمون ساختیم)

+افزودن برخورد کننده برای جلوگیری از عبور از زمین و دیوار





👌قسمت های بعد به شرط  درخواست ساخته میشه....

👌 از دو تا سه بعدی تا بازی تحت شبکه مالتی پلیر تا آنلاین همه نوع بازی توان ساخت آموزش رو داریم.

👌 فقط باید بدونیم حمایت ها چقدر میره بالا... آموزش ها هم با کیفیت هست.

👌متد آموزش کمی فرق داره.کاربر رو درگیر می کنیم تا  توی ساخت بازی تکنیک های اصلی مهم رو یاد بگیره. هر جا مشکل برخوردید ساپورت با ما.
شماره رو تو تلگرام اد کنید:
09039739619
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ دی ۹۶ ، ۰۹:۲۷
مدیرکل

gameover.blog.ir

http://opizo.com/2hDUip

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ دی ۹۶ ، ۰۶:۴۹
مدیرکل