فعال سازی و غیرفعال سازی تصادفی اشیا یا گیم ابجکت ها در یونیتی:
سه شنبه, ۹ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۰۴ ب.ظ
ابتدا یک اسکریپت می سازیم (به زبان javascript) و می دیم به دوربین.
و سه ابجکت رو می دیم به متغیرهای c1و c2 و c3.
همچنین یک متغیر به اسم n تعریف می کنیم که مقدارش هی زیاد میشه و بین 1 تا
1000 می چرخه و اگه به هزار رسید دوباره از 0 شروع می شه. این n رو به
مقدار دلخواه مثلا ضریب(مقسوم علیه) پیشفرض 30 (که قابل تغییر هست) تقسیم
می کنیم و به قول خودم طی دوره های زمانی مختلف (هر 30 واحد زمانی که
خودمون فرض کردیم) همه ی ابجکت ها رو غیر فعال می کنیم و سپس یکی از اونا
رو به صورت تصادفی فعال می کنیم.
اینم اسکریپت:
کد js:
//randomActive.js
//author:sajjad3011
var c1 : GameObject; var c2 : GameObject; var c3 : GameObject; private var random : int; private var n:int=0; public var maghsoomAleih=30; function Start () { setActiveRandObj(); } function Update (){ //--------------------- n+=1; if(n>1000) n=0; Debug.Log(n); //--------------------- setActiveRandObj(); } function setActiveRandObj(){ random = Random.Range(1, 4); if(n%maghsoomAleih==0){ c1.SetActive (false); c2.SetActive (false); c3.SetActive (false); if (random == 1) { c1.SetActive (true); } else if (random == 2) { c2.SetActive (true); } else { c3.SetActive (true); } } }
۹۴/۰۴/۰۹