«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
جلوگیری از به هوا رفتن کاراکتر Apply Root Motion و is kinematic در یونیتی 5 :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
--
گروه قدیم ما promakers.ir یا پرومیکرز بود که بالای هزار اموزش توش ساخته بودم به اسم sajjad3011 ولی حیف ادمین سایتش عوض کرد
حالا سوالی بود کاری بود این شمارمه

قدیمیا دلم براتون تنگ شده... فقط معرفی کنید توی پیامک یا تماس یاد بیارید.
اگه جواب ندادم شاید موقعیت نداشته باشم.
بگید توی پیام از بچه های پرومیکرز هستید.

---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته
دوست داشتید شماره بذارید تو واتساپ یا ایتا یا .... گروه بزنیم.
09358077198

بایگانی
پیوندها

منبع:gameover.blog.ir

اگر دیدید کاراکتر به هوا میره پارامتر Apply Root Motion رو برای کامپوننت Animator غیر فعال کنید.

بعضی اوقات معمولا کاراکتر حالت float in air(معلق یا شناور در هوا)پیدا می کنه.


برای حل این مشکل،خصوصیات is kinematic از Rigidbody و apply root motion از animator رو غیر فعال کنیم(توی Animator و Rigid body)

http://s3.picofile.com/file/8188091142/Apply_Root_Motion.jpg

نکته ی مهم دوم:
بعضی وقتا کلید بالا رو می زنیم کاراکتر نمی پره و تمام موارد فوق رو هم رعایت کردیم. در این حالت باید به کلایدر (Collider) هایی که در inspector به کاراکتر دادیم نگاه کنیم. در حقیقت بعضی اوقات علاوه بر اینکه به اجزای بدن یک کاراکتر تک تک میایم و polygon collider یا edge collider   می دیم علاوه بر اون باید به خود گیم ابجکت empy والد،یک کلایدر بدیم که مثل یک مستطیل دقیقا زیر پاهای کاراکتر باشه تا به هر طریقی کاراکتر حرکت کنه کج نشه یا یه جوری پاهاش از این کلایدر پایین تر نره(باید Edit کنید)



is kinematic یکی از خصوصیات RigidBody هست که به وسیله ی آن می توانیم کاراکتر را کنترل physic engine خارج کنیم و اگر نیاز به حرکت کاراکتر داریم با trasform آن را حرکت دهیم.

نظرات (۱)

سلام
 در این صورت کاراکتر از سر جاش تکون نمیخوره.اینو چکار کنم
پاسخ:

سلام.

برای حل این مشکل، باید خصوصیات is kinematic از Rigidbody و apply root motion از animator رو غیر فعال کنیم(توی Animator و Rigid body) .


نکته ی مهم دوم:
بعضی وقتا کلید بالا رو می زنیم کاراکتر نمی پره و تمام موارد فوق رو هم رعایت کردیم. در این حالت باید به کلایدر (Collider) هایی که در inspector به کاراکتر دادیم نگاه کنیم. در حقیقت بعضی اوقات علاوه بر اینکه به اجزای بدن یک کاراکتر تک تک میایم و polygon collider یا edge collider   می دیم علاوه بر اون باید به خود گیم ابجکت empy والد،یک کلایدر بدیم که مثل یک مستطیل دقیقا زیر پاهای کاراکتر باشه تا به هر طریقی کاراکتر حرکت کنه کج نشه یا یه جوری پاهاش از این کلایدر پایین تر نره(باید Edit کنید)


هر مشکلی بود بپرسید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی