ساخت انیمیشن موج آب یا اقیانوس در بلندر 2.75
منبع:gameover.blog.ir
بعضی اوقات نیاز دارید یک gif بسازید تا از فریم هاش در گیم میکر استادیو یا ... استفاده کنید.
البته برای یونیتی خودش سیستم ساخت فیزیک آب رو داره و به این نیاز نیست.
بلندر رو باز کنید.
shift+A بزنید و یک Plane رو Add کنید به صحنه.(ماوس دقیقا باید توی صحنه باشه تا عمل کنه)
و یک مدیفایر اقیانوس (ocean modifier) اضافه کنید.(نکته: ما فرض کردیم شما قبلا آموزشای بلندر رو بلدید. اگه بلد نیستید و چیزای مبتدی رو می خواید بگید تا لینک آموزش رو معرفی کنیم)
روی فریم 0 رفته و time از ocean رو روی 0 بذارید. و وقتی ماوس روشه i بزنید تا این فریم روی زمان ثبت بشه(i به مغنی insert هست)
روی فریم آخر برید و زمان رو روی 25 گذاشته و i بزنید تا فیزیک روی اون زمان ثبت بشه.
برای uv map و انداختن تکستچر اقیانوس هم می تویند توی صحنه tab بزنید و به Edit mode رفته و سپس u زده و unwrap کنید و سپس به uv edit رفته و یک تکستچر آب رو open image و uv map کنید.
اینم تکستچر آب: http://www.digitaltoolsforarchitects.com/wp-content/uploads/2013/02/sea-map.jpg
سپس ماوس رو روی صحنه برده و alt+A بزنید تا انیمیشن Play بشه.
نکته : یادتون نره یک لامپ خورشید(Sun lamp) بندازید روی آب تا بهتر دیده بشه تکستچر.
موفق باشید