«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
بررسی تشخیص ورود پلیر به محدوده دشمن در یونیتی_خروج از یک محدوده در یونیتی :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته

بایگانی
پیوندها

منبع:gameover.blog.ir

دشمن: برای بررسی ورود پلیر به محدود دشمن راه های زیادی هست مثل بررسی فاصله با استفاده از تابع Vector2.Distance(a,b) برای دو بعدی و Vector3.Distance برای سه بعدی و .... .

اما روش دیگه استفاده از OnTriggerEnter برای بررسی ورود به محدوده ی ما و همچنین استفاده ازOnTriggerExit(Collider) برای بررسی خروج از ناحیه و انجام عمل دلخواه می باشد.

حالا می تونیم در Inspector به پلیر تگ بدیم (مثل player) و بعد توی کد بگیم به دشمن اگه کسی با تگ player به محدودت وارد شد آتیش بزن یا کار دلخواه رو انجام بده و وقتی از محدودمون خارج شد فلان کار رو انجام بده.


نکته: دقت کنید در حالت دو بعدی از تابع 2d باید استفاده کنید حتما و در حالت سه بعدی هم از تابع سه بعدی.

مثال حالت دو بعدی:

حمله بعد از تشخیص ورود پلیر به محدوده دشمن در حالت دو بعدی:

void OnTriggerEnter2D(Collider2D other) {
		if (other.tag = "player") {
		//attack
		}
	}

عکس العمل بعد از خروج پلیر از محدوده ی دشمن (دو بعدی):


void OnTriggerExit2D(Collider2D other) {
		if (other.tag = "player") {
		//go to idle status
		}
	}
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۲۹
مدیرکل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی