اولین اسکریپ ساده hello world در سیشارپ و یونیتی
پنجشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۳۶ ب.ظ
gameover.blog.ir
یک اسکریپت بسازید به اسم helloworld (پسوند cs هست به معنی سیشارپ.حروف کوچک و بزرگ باید دقیقا همنام با کلاس اصلی داخل اکریپت باشه).سپس یک گیم ابجکت بسازید(در پنجره قسمت hierarchy) و اسکریپت رو drag کنید روش.
using UnityEngine;
using System.Collections;
public class MainPlayer : MonoBehaviour {
// Use this for initialization
void Start () {
Debug.Log("hello world");
}
// Update is called once per frame
void Update () {
}
}
تابع Start که اجرا میشه موقع ایجاد گیم ابجکت. تابع Update هم هی تکرار میشه و اینجا کدی توش نیست و وجودش هم اجباری نیست و در اینجا نباشه بهتره که بیخود هی چک نشه.
بعد از اجرا،پیام hello world در قسمت کنسول یا ناحیه خطایابی(Debug) نمایش داده میشه.
۹۵/۰۷/۰۸