«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
هول دادن ابجکت یا اشیا در گیم میکر(استادیو): push object in game maker studio و انفجار بمب :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته

بایگانی
پیوندها
رویداد right_keyboard :
//-hol dadan be rast--// Push Right
if ( place_meeting(x,y,target_obj) && (x < target_obj.x - 5)  )
{
target_obj.x+=speed;
}

رویداد left_keyboard :
//-hol dadan be chap--// push Left
if (  place_meeting(x,y,target_obj) && (x > target_obj.x + 5)  )
{
target_obj.x-=speed;
}

برای پرت شدن بمب همکافیه زیر آبجکت رو چک کنی که اگه خالی بود یا در y+1 شی ای وجود نداشت(با place_empty یا place_meeting یا توابع collision یا ...) جاذبه بدید بهش و اگه برخورد داشت جاذبه یا gravity رو صفر کنید.
--
برای انفجار هم می تونید به اندازه ی sprite_width فاصله ی اطراف بمب رو چک کنید(بعد از برخورد با زمین if y==y1 و انفجار پارتیکل دود یا انفجار و destroy شدن) ، اگه distance_to_object از حد دلخواه کمتر بود اشیایی که در posision_meeting بود رو instance_destroy و نابود کنید و یه پارتیکل انفجار یا چه میدونم دود یا چیزی هم بذارید و بعد از پایان پارتیکل ، پارتیکل رو هم حذف کنید.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۲۰
مدیرکل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی