هول دادن ابجکت یا اشیا در گیم میکر(استادیو): push object in game maker studio و انفجار بمب
پنجشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۴، ۰۱:۲۰ ب.ظ
رویداد right_keyboard :
رویداد left_keyboard :
برای پرت شدن بمب همکافیه زیر آبجکت رو چک کنی که اگه خالی بود یا در y+1 شی ای وجود نداشت(با place_empty یا place_meeting یا توابع collision یا ...) جاذبه بدید بهش و اگه برخورد داشت جاذبه یا gravity رو صفر کنید.
--
برای انفجار هم می تونید به اندازه ی sprite_width فاصله ی اطراف بمب رو چک کنید(بعد از برخورد با زمین if y==y1 و انفجار پارتیکل دود یا انفجار و destroy شدن) ، اگه distance_to_object از حد دلخواه کمتر بود اشیایی که در posision_meeting بود رو instance_destroy و نابود کنید و یه پارتیکل انفجار یا چه میدونم دود یا چیزی هم بذارید و بعد از پایان پارتیکل ، پارتیکل رو هم حذف کنید.
//-hol dadan be rast--// Push Right if ( place_meeting(x,y,target_obj) && (x < target_obj.x - 5) ) { target_obj.x+=speed; }
رویداد left_keyboard :
//-hol dadan be chap--// push Left if ( place_meeting(x,y,target_obj) && (x > target_obj.x + 5) ) { target_obj.x-=speed; }
برای پرت شدن بمب همکافیه زیر آبجکت رو چک کنی که اگه خالی بود یا در y+1 شی ای وجود نداشت(با place_empty یا place_meeting یا توابع collision یا ...) جاذبه بدید بهش و اگه برخورد داشت جاذبه یا gravity رو صفر کنید.
--
برای انفجار هم می تونید به اندازه ی sprite_width فاصله ی اطراف بمب رو چک کنید(بعد از برخورد با زمین if y==y1 و انفجار پارتیکل دود یا انفجار و destroy شدن) ، اگه distance_to_object از حد دلخواه کمتر بود اشیایی که در posision_meeting بود رو instance_destroy و نابود کنید و یه پارتیکل انفجار یا چه میدونم دود یا چیزی هم بذارید و بعد از پایان پارتیکل ، پارتیکل رو هم حذف کنید.
۹۴/۰۱/۲۰