«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
اسکریپت پرش کاراکتر در یونیتی jump script unity js :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
--
گروه قدیم ما promakers.ir یا پرومیکرز بود که بالای هزار اموزش توش ساخته بودم به اسم sajjad3011 ولی حیف ادمین سایتش عوض کرد
حالا سوالی بود کاری بود این شمارمه

قدیمیا دلم براتون تنگ شده... فقط معرفی کنید توی پیامک یا تماس یاد بیارید.
اگه جواب ندادم شاید موقعیت نداشته باشم.
بگید توی پیام از بچه های پرومیکرز هستید.

---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته
دوست داشتید شماره بذارید تو واتساپ یا ایتا یا .... گروه بزنیم.
09358077198

بایگانی
پیوندها

اسکریپت پرش کاراکتر در یونیتی jump script unity js

دوشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۴، ۰۶:۰۹ ب.ظ

//move and jump -
//attach this Script to ur Player
//hot keys :  
//            ArrowKeys=Move
//            Space=Jump
//Edided by : sajjad3011
    
var speed float 6.0;
    var 
jumpSpeed float 8.0;
    var 
gravity float 20.0;

    private var 
moveDirection Vector3 Vector3.zero;
    function 
Start()
    {
          
//this.gameObject.AddComponent(Rigidbody);//afzudane fizik
          
this.gameObject.AddComponent(CharacterController);//afzudane character controller
    
}
    function 
Update() {
        var 
controller CharacterController GetComponent(CharacterController);
        if (
controller.isGrounded) {
            
// We are grounded, so recalculate
            // move direction directly from axes
            
moveDirection Vector3(Input.GetAxis("Horizontal"), 0,Input.GetAxis("Vertical"));
            
moveDirection transform.TransformDirection(moveDirection);
            
moveDirection *= speed;
            
            if (
Input.GetButton ("Jump")) {
                
moveDirection.jumpSpeed;
            }
        }

        
// Apply gravity
        
moveDirection.-= gravity Time.deltaTime;
        
        
// Move the controller
        
controller.Move(moveDirection Time.deltaTime);
    }



واسه تشخیص برخورد هم ابتدا گیم ابجکت دلخواه رو انتخاب می کنی و add component و سپس box collider (محدوده ی مکعبی شکل) یا sphere collider( محدوده ی کره ای شکل برای شخص کردن ناحیه برخورد) میدی بهشون.
rigid body هم ندادم چون کمی مشکل ساز میشه
کد خیلی ساده هست . با کد یک کاراکتر کنترلر اضافه کردم. می تونستم دستی هم تو بخش طراحی با دکمه add component و تایپ character controller و enter اضافه کنم که خودم کدنویسی رو چون دوست داشتم با کد اضافه کردم
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۲۳
مدیرکل

نظرات (۲)

عالی عالی همیشه بهترین بودین
پاسخ:
مرسی . از محصولات فروشی هم تونستید حمایت بشه. قیمتاش مفت میذاریم.
سلام ممنون از شما و خسته نباشید.
 
ولی من ممنون تر می شدم وقتی که تنها اسکریپت پرش را می گذاشتید.  زیرا من اسکریپت c# دارم برای حرکت که از حرکت این اسکریپت خوب تر هست. و هر وقت هر دو اسکریپت را به بازیکن می دم خراب می شه و کار نمیکنه. لطفا راهنمایی کنید.
پاسخ:
دو اسکریپت  چرا میدی ؟
بیا تو گروه بحث کن
اینم ببین:

  • using UnityEngine;
  • using System.Collections;
  • [RequireComponent(typeof(Rigidbody))]
  • public class PlayerController : MonoBehaviour {
  • public Vector3 jump;
  • public float jumpForce = 2.0f;
  • public bool isGrounded;
  • Rigidbody rb;
  • void Start(){
  • rb = GetComponent<Rigidbody>();
  • jump = new Vector3(0.0f, 2.0f, 0.0f);
  • }
  • void OnCollisionStay()
  • {
  • isGrounded = true;
  • }
  • void Update(){
  • if(Input.GetKeyDown(KeyCode.Space) && isGrounded){
  • rb.AddForce(jump * jumpForce, ForceMode.Impulse);
  • isGrounded = false;
  • }
  • }
  • }
  • ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی