اسکریپت پرش کاراکتر در یونیتی jump script unity js
//move and jump -
//attach this Script to ur Player
//hot keys :
// ArrowKeys=Move
// Space=Jump
//Edided by : sajjad3011
var speed : float = 6.0;
var jumpSpeed : float = 8.0;
var gravity : float = 20.0;
private var moveDirection : Vector3 = Vector3.zero;
function Start()
{
//this.gameObject.AddComponent(Rigidbody);//afzudane fizik
this.gameObject.AddComponent(CharacterController);//afzudane character controller
}
function Update() {
var controller : CharacterController = GetComponent(CharacterController);
if (controller.isGrounded) {
// We are grounded, so recalculate
// move direction directly from axes
moveDirection = Vector3(Input.GetAxis("Horizontal"), 0,Input.GetAxis("Vertical"));
moveDirection = transform.TransformDirection(moveDirection);
moveDirection *= speed;
if (Input.GetButton ("Jump")) {
moveDirection.y = jumpSpeed;
}
}
// Apply gravity
moveDirection.y -= gravity * Time.deltaTime;
// Move the controller
controller.Move(moveDirection * Time.deltaTime);
}
واسه تشخیص برخورد هم ابتدا گیم ابجکت دلخواه رو انتخاب می کنی و add component و سپس box collider (محدوده ی مکعبی شکل) یا sphere collider( محدوده ی کره ای شکل برای شخص کردن ناحیه برخورد) میدی بهشون.
rigid body هم ندادم چون کمی مشکل ساز میشه
کد خیلی ساده هست . با کد یک کاراکتر کنترلر اضافه کردم. می تونستم دستی هم تو بخش طراحی با دکمه add component و تایپ character controller و enter اضافه کنم که خودم کدنویسی رو چون دوست داشتم با کد اضافه کردم