اسکریپت نابود شدن با کلیک/نامرعی کردن/بردار ها/از حرکت ایستادن/حرکت بین زمان مشخص در یونیتی
دوشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۴، ۰۵:۰۰ ب.ظ
منبع: gameover.blog.ir
با تشکر از sajjad3011
حرکت گیم آبجکت به سمت بالا در زمان بین 2 الی 6 ثانیه:
از حرکت ایستادن گیم آبجکت بعد از برخورد با شی دیگر:
برای اینکه به هر دو ابجکت کامپوننت Collider می دهیم.
نامرعی کردن گیم ابجکت در یونیتی/مخفی کردن یا invisible کردن گیم ابجکت در یونیتی:
بردارهای حرکت در یونیتی:
سیستم ضرب برداری هم در اینجا بحث شده قبلا :
http://promakers.ir/showthread.php?tid=12123
با تشکر از sajjad3011
نابود شدن گیم ابجکت با کلیک روی آن:
کد :
void Update (){
if (Input.GetMouseButtonDown (0))
Destroy (transform.gameObject);
}
کد :
using UnityEngine;
using System.Collections;
public class harkat : MonoBehaviour {
public float speed=0.01f;
// Use this for initialization
void Start () {
}
// Update is called once per frame
void Update () {
if(2<=Time.time && Time.time <=6)
transform.position = new Vector2 (transform.position.x, transform.position.y + Time.time * speed);
}
}
برای اینکه به هر دو ابجکت کامپوننت Collider می دهیم.
نامرعی کردن گیم ابجکت در یونیتی/مخفی کردن یا invisible کردن گیم ابجکت در یونیتی:
کد :
GetComponent<Renderer> ().enabled = false;
بردارهای حرکت در یونیتی:
کد:
Vector3.zero خلاصش میشه Vector3(0, 0, 0).
Vector3.one خلاصش میشه Vector3(1, 1, 1).
Vector3.down خلاصش میشه Vector3(0, -1, 0).
Vector3.up خلاصش میشه Vector3(0, 1, 0).
Vector3.forward خلاصش میشه Vector3(0, 0, 1).
Vector3.back خلاصش میشه Vector3(0, 0, -1).
Vector3.left خلاصش میشه Vector3(-1, 0, 0).
Vector3.right خلاصش میشه Vector3(1, 0, 0).
http://promakers.ir/showthread.php?tid=12123
۹۴/۰۶/۳۰