حرکت گیم ابجکت با سنسور حرکتی ژیروسکوپ acceleration گوشی اندرویدی در یونیتی 5 با کد سیشارپ
شنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۰۸ ب.ظ
منبع:gameover.blog.ir
دقت کردید بعضی برنامه های اندرویدی یا بازی ها با چرخش گوشی اشیاشون حرکت می کنه یا توپ و ... ؟
این با ژیروسکوپ یا سنسور اکسیلریشن acceleration هست. شکل رو ببینید:
اینم کد برای چرخش دوربین :
http://answers.unity3d.com/questions/167756/rotation-script-with-accelerometer-android.html
دقت کردید بعضی برنامه های اندرویدی یا بازی ها با چرخش گوشی اشیاشون حرکت می کنه یا توپ و ... ؟
این با ژیروسکوپ یا سنسور اکسیلریشن acceleration هست. شکل رو ببینید:
using UnityEngine; using System.Collections; public class ExampleClass : MonoBehaviour { public float speed = 10.0F; void Update() { Vector3 dir = Vector3.zero; dir.x = -Input.acceleration.y; dir.z = Input.acceleration.x; if (dir.sqrMagnitude > 1) dir.Normalize(); dir *= Time.deltaTime; transform.Translate(dir * speed); } }
این تصویر کوچک شده است.انداره واقعی : (888x716).برای دیدن در اندازه واقعی روی تصویر کلیک کنید.
اینم کد برای چرخش دوربین :
using UnityEngine; using System.Collections; public class TiltAround : MonoBehaviour { private Quaternion localRotation; // public float speed = 1.0f; // ajustable speed from Inspector in Unity editor // Use this for initialization void Start () { // copy the rotation of the object itself into a buffer localRotation = transform.rotation; } void Update() // runs 60 fps or so { // find speed based on delta float curSpeed = Time.deltaTime * speed; // first update the current rotation angles with input from acceleration axis localRotation.y += Input.acceleration.x * curSpeed; localRotation.x += Input.acceleration.y * curSpeed; // then rotate this object accordingly to the new angle transform.rotation = localRotation; } }منبع:
http://answers.unity3d.com/questions/167756/rotation-script-with-accelerometer-android.html
۹۴/۱۱/۱۰