تنظیم سرعت جاذبه در یونیتی_تغییر سرعت فرود کاراکتر در یونیتی
پنجشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۵، ۰۲:۲۸ ب.ظ
gameover.blog.ir
شکل کلی:
در کد زیر شتاب Y(پاراکتر دوم ،محور بالا پایین ) در جهت منفی یعنی پایین با مقدار منفی یک تنظیم شد.
Physics.gravity = Vector3(0, -1.0, 0);مثال: کد زیر رو به یک cube بدید و اون روی plane بذارید. سپس Space بزنید تا تست کنید.
برای تغییر سرعت فرود کاراکتر،عدد -20.0f رو کم و زیاد کنید
using UnityEngine; using System.Collections; public class gravity : MonoBehaviour { private Rigidbody rb; void Start () { rb=gameObject.GetComponent<Rigidbody>(); rb.useGravity=true; Physics.gravity =new Vector3(0, -20.0f, 0); } void Update () { if(Input.GetKey(KeyCode.Space)){ rb.velocity=new Vector3(rb.velocity.x,5,rb.velocity.z); } } }