«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
ایجاد یک دیکشنری با،به زبان python،پایتون،پایثان :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
--
گروه قدیم ما promakers.ir یا پرومیکرز بود که بالای هزار اموزش توش ساخته بودم به اسم sajjad3011 ولی حیف ادمین سایتش عوض کرد
حالا سوالی بود کاری بود این شمارمه

قدیمیا دلم براتون تنگ شده... فقط معرفی کنید توی پیامک یا تماس یاد بیارید.
اگه جواب ندادم شاید موقعیت نداشته باشم.
بگید توی پیام از بچه های پرومیکرز هستید.

---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته
دوست داشتید شماره بذارید تو واتساپ یا ایتا یا .... گروه بزنیم.
09358077198

بایگانی
پیوندها

gameover.blog.ir

این مطلب احتمال دارد آپدیت شود.

ترجمه:گیم اور

http://s9.picofile.com/file/8270167200/python_dictionary.jpg

برای ساخت دیکشنری می تونیم کلید و مقدار رو داخل آکولاد بیاریم و و با کاما جدا کنیم.
همچنین می تونیم از تابع درون ساخت پایتون به نام dict() استفاده کنیم.

مثال1:
# empty dictionary
my_dict = {}

# dictionary with integer keys
my_dict = {1: 'apple', 2: 'ball'}

# dictionary with mixed keys
my_dict = {'name': 'John', 1: [2, 4, 3]}

# using dict()
my_dict = dict({1:'apple', 2:'ball'})

# from sequence having each item as a pair
my_dict = dict([(1,'apple'), (2,'ball')])

دسترسی به عناصر دیکشنری با متد get() :
my_dict = {'name':'Jack', 'age': 26}

# Output: Jack
print(my_dict['name'])

# Output: 26
print(my_dict.get('age'))

# Trying to access keys which doesn't exist throws error
# my_dict.get('address')
# my_dict['address']



تغییر یا افزودن عناصر به از دیکشنری:
my_dict = {'name':'Jack', 'age': 26}

# update value
my_dict['age'] = 27

#Output: {'age': 27, 'name': 'Jack'}
print(my_dict)

# add item
my_dict['address'] = 'Downtown'  

# Output: {'address': 'Downtown', 'age': 27, 'name': 'Jack'}
print(my_dict)


حذف عناصر از دیکشنری:


# create a dictionary
squares = {1:1, 2:4, 3:9, 4:16, 5:25}  

# remove a particular item
# Output: 16
print(squares.pop(4))  

# Output: {1: 1, 2: 4, 3: 9, 5: 25}
print(squares)

# remove an arbitrary item
# Output: (1, 1)
print(squares.popitem())

# Output: {2: 4, 3: 9, 5: 25}
print(squares)

# delete a particular item
del squares[5]  

# Output: {2: 4, 3: 9}
print(squares)

# remove all items
squares.clear()

# Output: {}
print(squares)

# delete the dictionary itself
del squares

# Throws Error
# print(squares)


متدهای دیکشنری پایتون:


Method Description
clear() Remove all items form the dictionary.
همه ی عناصر دیکشنری را حذف می کند.
copy() Return a shallow copy of the dictionary.
یک کپی کم عمق از دیکشنری را بر می گرداند.
fromkeys(seq[, v]) Return a new dictionary with keys from seq and value equal to v (defaults to None).
یک دیکشنری با کلید های از seq و مقدار برابر با v بر می گرداند(مقدار پیشفرض none)
get(key[,d]) Return the value of key. If key doesnot exit, return d (defaults to None).
مقدار key را بر می گرداند.اگر key وجود نداشت،d را برمی گرداند.(مقدار پیشفرض None یا تهی)
items() Return a new view of the dictionary's items (key, value).
یک ویو یا نمای جدید از آیتم های دیکشنری به صورت کلید و مقدار برگشت می دهد.
keys() Return a new view of the dictionary's keys.
یک نمایش از آیتم های دیکشنری به صورت کلید و مقدار برگشت می دهد.
pop(key[,d]) Remove the item with key and return its value or d if key is not found. If d is not provided and key is not found, raises KeyError.
عنصر با کلید key  و مقدارش را و اگر کلید key وجود نداشت مقدار d را برمی گرداند.
popitem() Remove and return an arbitary item (key, value). Raises KeyError if the dictionary is empty.
یک مقدار دلخواه را حذف و برگشت می دهد بصورت کلید و مقدار و اگر دیکشنری خالی بود یک خطای کلیدی بر می گرداند.
setdefault(key[,d]) If key is in the dictionary, return its value. If not, insert key with a value of d and return d (defaults to None).
اگر کلید در دیکشنری موجود بود،مقدار آن را برگشت می دهد.اگر نبود کلید را با یک مقدار d درج می کند و d را برگشت می دهد.
update([other]) Update the dictionary with the key/value pairs from other, overwriting existing keys.
دیکشنری را با کلید/مقدار از other به روز رسانی و کلیدهای موجود را بازنویسی می کند.
values() Return a new view of the dictionary's values
یک نمای جدید از مقادیر دیکشنری را برگشت می دهد.

مثالی از استفاده ی تدهای بالا:
marks = {}.fromkeys(['Math','English','Science'], 0)

# Output: {'English': 0, 'Math': 0, 'Science': 0}
print(marks)

for item in marks.items():
    print(item)

# Output: ['English', 'Math', 'Science']
list(sorted(marks.keys()))


درک مطلب دیکشنری:
یک راه حل ساده و زیبا برای ساخت دیکشنری ا طریق تکرار در Python است.

مثال:
squares = {x: x*x for x in range(6)}

# Output: {0: 0, 1: 1, 2: 4, 3: 9, 4: 16, 5: 25}
print(squares)


این کد معادل است با:
squares = {}
for x in range(6):
   squares[x] = x*x


کد بعدی:
odd_squares = {x: x*x for x in range(11) if x%2 == 1}

# Output: {1: 1, 3: 9, 5: 25, 7: 49, 9: 81}
print(odd_squares)


عملیات دیگر دیکشنری:
تست مقدار:
squares = {1: 1, 3: 9, 5: 25, 7: 49, 9: 81}

# Output: True
print(1 in squares)

# Output: True
print(2 not in squares)

# membership tests for key only not value
# Output: False
print(49 in squares)
تکرار از طریق یک دیکشنری:
squares = {1: 1, 3: 9, 5: 25, 7: 49, 9: 81}
for i in squares:
    print(squares[i])



توابع داخلی دیکشنری مثل all(), any(), len(), cmp(), sorted() :
Built-in Functions with Dictionary
Function Description
all() Return True if all keys of the dictionary are true (or if the dictionary is empty).
any() Return True if any key of the dictionary is true. If the dictionary is empty, return False.
len() Return the length (the number of items) in the dictionary.
cmp() Compares items of two dictionaries.
sorted() Return a new sorted list of keys in the dictionary.


مثال:
squares = {1: 1, 3: 9, 5: 25, 7: 49, 9: 81}

# Output: 5
print(len(squares))

# Output: [1, 3, 5, 7, 9]
print(sorted(squares))

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی