«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
چرخش دوربین با ژیروسکوپ (سنسورهای شتاب دهنده ی gyroscope)در یونیتی :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
--
گروه قدیم ما promakers.ir یا پرومیکرز بود که بالای هزار اموزش توش ساخته بودم به اسم sajjad3011 ولی حیف ادمین سایتش عوض کرد
حالا سوالی بود کاری بود این شمارمه

قدیمیا دلم براتون تنگ شده... فقط معرفی کنید توی پیامک یا تماس یاد بیارید.
اگه جواب ندادم شاید موقعیت نداشته باشم.
بگید توی پیام از بچه های پرومیکرز هستید.

---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته
دوست داشتید شماره بذارید تو واتساپ یا ایتا یا .... گروه بزنیم.
09358077198

بایگانی
پیوندها

gameover.blog.ir

void Update () 
     {
         transform.Rotate (0, -Input.gyro.rotationRateUnbiased.y, 0);
     }

توضیح:
Input.gyro.rotationRateUnbiased.y
این رو گذاشته توی y
یعنی حول محول y چرخ می ده دوربین رو
این کد رو بندازید روی دوربین.
void Update
که مشخصه
transform.Rotate هم مشخصه
مثلا پارامتر اول و آخرش صفر کنید.(xz صفر)
y رو از ژیرسکوپ خوندیم.
از y ژیروسکوپ خوندیم و y دوربین رو تغییر دادیم.
اوکی؟
فهمیدین؟
تابع transform.Rotate رو می بینید؟
این کارش چرخوندن هست.
خوب؟
یک شی در فصای سه بعدی
روش به هر سمتی که هست سه میله داره:xyz
x یعنی میله چپ و راست
y یعنی میله بالا و پایین
z یعنی میله جلو و عقب

در فضای سه بعدی به هر سمتی که هست

خودت رو فرض کن توی دنیای سه بعدی هستی

چرخش حول x یعنی چرخش حول میله ای که از  چپ به راست هست، یعنی چرخش از جلو


چرخش حول y یعنی چرخش حول میله ای که از  پایین به بالا هست، یعنی چرخش  حول مثلا یک درخت


چرخش حول z یعنی چرخش حول میله ای که از عقب به جلو هست، یعنی چرخش از پهلو ها


حالا این تصور رو درک کردی تمام شد


فقط به xyz عدد بده

@bisavad, [29.01.17 11:00]
بذار توی تابعی کهع وظیفه چرخش حول محور دلخواه رو داره

@bisavad, [29.01.17 11:00]
مثال


اگه بخوای ده درجه حول محور x دوربین رو بچرخونی چیکار می کنی؟


transform.Rotate(10,0,0)


اگر بخوای چرخش برعکس باشه


transform.Rotate(-10,0,0)


بقیه مشخصه


حول محور y بخوای بچرخه 90 درجه


transform.Rotate(0,90,0);


اگه بخوای یه ضرب چرخش ادامه دار باشه


باید کد رو توی تابعی بذاری که هی تکرار میشه


هی call میشه


این تابع همون Update هست.

که در هر فریم از زمان هی call میشه.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۱۰
مدیرکل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی