«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
کلیات فیزیک ماشین در یونیتی :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
--
گروه قدیم ما promakers.ir یا پرومیکرز بود که بالای هزار اموزش توش ساخته بودم به اسم sajjad3011 ولی حیف ادمین سایتش عوض کرد
حالا سوالی بود کاری بود این شمارمه

قدیمیا دلم براتون تنگ شده... فقط معرفی کنید توی پیامک یا تماس یاد بیارید.
اگه جواب ندادم شاید موقعیت نداشته باشم.
بگید توی پیام از بچه های پرومیکرز هستید.

---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته
دوست داشتید شماره بذارید تو واتساپ یا ایتا یا .... گروه بزنیم.
09358077198

بایگانی
پیوندها

کلیات فیزیک ماشین در یونیتی

يكشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۴:۱۷ ق.ظ

gameover.blog.ir

به نام خداوند بخشنده و مهربان

نویسنده:رئیس علی یردون


در مورد فیزیک ماشین:
ساختن فیزیک ماشین تو یونیتی خیلی سادست. 4 تا WheelCollider میسازید و بنا بر دیفرانسیل جلو FWD یا عقب RWD و یا هردو بهشون نیرو وارد میکنید. FWD یعنی Front Wheel Drive و RWD هم یعنی Rear Wheel Drive یا راندن با چرخ های عقب.

این کد کلیشه
WheelCollider.motorTorque = Input.GetAxis("Vertical");


برای ترمز
WheelCollider.brakeTorque = Input.GetButton("Space");


تو بعضی پکیجا از EngineRPM استفاده کردن. و یا Gears یا همون دنده. اینا در بیشتر پکیج ها فقط برای صدای موتور ماشین استفاده میشن!!! یعنی ماشین با همون نیرویی که وارد میکنید با کلید های Vertical حرکت میکنه و از RPM برای صدای ماشین استفاده میشه. سخت ترین قسمتشم همینه. تو نمونه سمپل یونیتی از Engine Rev برای صدای ماشین استفاده کرده که بدک نیست.


کار دیگه ای که باید بکنید اینه که WheelTransform رو مکان و چرخشش رو با WheelCollider یکی کنید. که نمونه کد نمونه فیزیک یونیتی بهترین و ساده ترین حالتشه.

Quaternion quat;
			Vector3 position;
			Wheel_Collider.GetWorldPose (out position, out quat);
			Wheel_Transforms.transform.position = position;
			Wheel_Transforms.transform.rotation = quat;



مهمترین قسمت دیگه تنظیمات WheelCollider هست. که کمک فنر و سرخوردن چرخ رو تعیین میکنه. دو نوع سر خوردن داریم. یکیش به سمت جلو و یکیش به سمت اطراف وقتی یهویی دورمیزنید. سر خوردن به سمت اطراف به درد دریفت میخوره.
سر خوردن یا اصطکاک به سمت جلو رو تو قسمت Forward Friction و سرخوردن اطراف رو تو قسمت SidwayFriction میتونید دستکاری کنید



در نهایت برای تنظیم راحت WheelCollider ها که ماشین یهویی پرواز نکنه بهتره از این اسکریپت استفاده کنید برای شروع کار
به ماشینی بدید که WheelCollider ها زیر مجموعه شه خودش ردیف میکنه
bit.ly/1y8ucNW
آموزش
www.youtube.com/watch?v=xQcJAa6Ooa4

مرجع:
docs.unity3d.com/Manual/class-WheelCollider.html
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۲۴
مدیرکل

نظرات (۴)

آقا خیلی ممنون عالی بود ....
پاسخ:
مرسی
بیا گروه گیم اور تو کانال لینکش رو میذاریم جوین شو:
@gameoverblog
با سلام لینک EasySuspension خرابه اگه میشه به اسلاح کنید با تشکر
پاسخ:
بیا کانال تلگرام ت گروهمون باش بپرس من ممکنه وبلاگو دیر بچکم
با سلام لطفا جواب بدید
پاسخ:
بیا گروه تلگراممنون
لینکش تو کانال گیم اور بلاگ هست
GAMEOVERBLOG

ممنون از مطلبتون

پاسخ:
قربونت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی