رسم یک دایره ی تو پر در openGL با سی پلاس پلاس cpp
gameover.blog.ir
#include <windows.h> // For MS Windows
#include <GL/glut.h> // GLUT, includes glu.h and gl.h
#include <math.h>
void drawCircle(double radius)
{
//filled circle
float x1,y1,x2,y2;
float angle;
//radius=0.1;
x1 = 0.5,y1=0.6;
glColor3f(1.0,1.0,0.6);
glBegin(GL_TRIANGLE_FAN);
glVertex2f(x1,y1);
for (angle=1.0f;angle<361.0f;angle+=0.2)
{
x2 = x1+sin(angle)*radius;
y2 = y1+cos(angle)*radius;
glVertex2f(x2,y2);
}
glEnd();
}
void display(){
drawCircle(0.1f);
glFlush(); // Render now
}
int main(int argc, char** argv) {
glutInit(&argc, argv); // Initialize GLUT
glutCreateWindow("OpenGL Setup Test"); // Create a window with the given title
glutInitWindowSize(320, 320); // Set the window's initial width & height
glutInitWindowPosition(50, 50); // Position the window's initial top-left corner
glutDisplayFunc(display); // Register display callback handler for window re-paint
glutMainLoop(); // Enter the infinitely event-processing loop
return 0;
}
دقت کنید که سه فایل glu32.dll + glut32.dll+opengl32.dll رو باید در مسیر C:\Windows\System32 داشته باشید.
فایل math.h هم باید تو پوشه ی header یا فایل های کتابخانه ای ویژال استادیو و ویژوال سی باشه.