سه شنبه - ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
جسم دلخواه انتخاب رو از داخل صحنه یا کادر hierarchy(کادر لیست اجزای صحنه) انتخاب کنید و یک کامپوننت ریجید بادی بهش بدید.(با زدن دکمه ی AddComponent و تایپ Rigidbody و انتخاب ریجیدبادی سه بعدی از لیست).
سپس یک اسکریپت سیشارپی بسازید و کد زیر رو واردش کنید:(کپی پیست نداریم اگه بلد نیستید خطا میده پس سوال کنید 09039739619 تلگرام یادتون بدم تا کد رو دقیقه تو جای درست بذارید)
public Rigidbody rb;
void Update(){
if(rb.velocity.magnitude > 0)
{
// Player is moving
}
}
متغیر rb از نوع پابلیک یا سراسری هست پس بعد drag کردن اسکریپت و نسبت دادنش به جسمتون و انتخاب جسمتون از هایرارکی، تو پنل inspector (خصوصیات جسم) می تونید بهش ورودی بدید. باید کامپوننت ریجید بادیتونو با ماوس درگ کنید روی این متغیر تا بهش ربط داده بشه و از تو کد بتونیم به خصوصیاتش دسترسی پیدا کنیم.
طبق کد بررسی می کنیم اگه مگنیتود از صفر بیشتر شد توی توضیحات گذاشتم یعنی پلیر در حال حرکت هست.در غیر اینصورت پلیر یا بازیکن حرکتی نداره.
کد دلخواه یا پیام دلخواه رو می تونید به جای بخش توضیحات که بعد از \\ گذاشتم بنویسید.
بازم سوال بود بپرسید.
نظر یادتون نره.
در این پکیج سرباز های دشمن که با مکعب مشخص کردم گشت می زنن رو نقاط یا way point های تعریف شده و پلیر/بازیکن رو اگه ببینن میرن سمتش.
http://s9.picofile.com/file/8315969450/hoosh_binayi_patrol_bisavad_unity5_5_1_unitypackage.html