دموی انفجار اشیا در یونیتی دانلود پکیج mesh explosion در یونیتی _
فکر کنم برای اینکار ساخته شده باشه و یه سری تنظیمات باید داشته باشه.
لینک دانلود :
https://s5.picofile.com/file/8146636992/meshExplosionUnity.zip.html
فقط 105 کیلوبایت هست
گه می خوای حالتش طبیعی تر بشه فکر کنم باید خصوصیت Type رو روی Physic بذاری نه Visual :
کارشم اینطوری هست که اسکریپت meshExplosion.Cs رو می کشی میندازی روی هر شی بازی ای که میخوای.
مثلا میندازی روی یک مکعب. بعدش خصوصیت رو توی کادر خصوصیات hierarchy تنظیم می کنی.
مثل حداقل و حداکثر سرعت و حداکثر چرخش و زمان محو شدن (fade) و الی آخر.
--
بازم چیزای دیگه می تونی اضافه کنی مثل پارتیکل و خون و نور و ...
--
ضمنا اسکریپت زمانی انفجار رو انجام می ده که تابع یا متد Explode() از کامپوننت MeshExploder (دقت کنید explode هست نه explore.چون Explore نیست و Explode هست از مصدر Explosion که به معنی انفجار میشه) رو صدا بزنی(call کنی در اصطلاح) یا اینکه پیام "Explode" رو به گیم ابجکتی که می خوای منفجر کنی بفرستی(فکر کنم تابع sendMesage واسه این چیزا بکار می ره)
در مورد شکستن اجسام مختلف باید بگم بهترین گزینه انیمیشن از قبل ریگ شده در مورد هر یک از مدل هاست.
در غیر اینصورت toolkit ای که معرفی کردی هم میشه غیر طبیعی.
دلیل:
شکستن یک تنگ آب مسلما با شکستن یک آجر و یا شکستن یک دیوار با شکست و انفجار یک هندوانه ممکنه فرق هایی داشته باشه.