«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
Shrinkwrap modifier برای ساخت لباس در blender :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
--
گروه قدیم ما promakers.ir یا پرومیکرز بود که بالای هزار اموزش توش ساخته بودم به اسم sajjad3011 ولی حیف ادمین سایتش عوض کرد
حالا سوالی بود کاری بود این شمارمه

قدیمیا دلم براتون تنگ شده... فقط معرفی کنید توی پیامک یا تماس یاد بیارید.
اگه جواب ندادم شاید موقعیت نداشته باشم.
بگید توی پیام از بچه های پرومیکرز هستید.

---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته
دوست داشتید شماره بذارید تو واتساپ یا ایتا یا .... گروه بزنیم.
09358077198

بایگانی
پیوندها

Shrinkwrap modifier برای ساخت لباس در blender

جمعه, ۲۶ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۲۰ ق.ظ
کل مراحل اینان: (یک cube ایجاد می کنیم و  مدیفایر mirror میدیم تا اگه یه طرف رو ساختیم طرف دیگه ساخته بشه . سپس extrude می کنیم مدل رو در مد ویرایش یا edit mode و طوری میسازیم که اطراف مدل کاراکترمون رو پر کنه و هر وقت نیاز بود subDivide می کنیم و نهایتا مدیفایر shrinkwrap رو اضافه می کنیم بهش تا دقیقا روی بدن کاراکتر بیفته.)
  1. Import the body and add a cube
  2. Use the Mirror modifier
  3. Subdivide and extrude the cube
  4. Add the Shrinkwrap modifier
  5. Freeze the shape of the clothes

http://wiki.tesnexus.com/images/thumb/c/cf/Cloth_3_loop_subdivide.jpg/800px-Cloth_3_loop_subdivide.jpg
http://wiki.tesnexus.com/images/thumb/c/c0/Cloth_6_subsurf.jpg/800px-Cloth_6_subsurf.jpg

ادامه :

http://wiki.tesnexus.com/index.php/Creating_basic_clothes_in_5_minutes_using_Blender


البته بازم میشه کارای دیگه کرد مثلا فیزیک cloth هم اضافه کنیم و کمی حالت پارچه ی کتان(Catton) رو انیمیشن کنیم و سپس apply کنیم تا پارچه به مدل تبدیل بشه(البته برای اینکه پارچه از مل عبور نکنه باید به کاراکتر فیزیک collision یا برخورد بدیم)
-
بلندر بلد نبودید و سوالی بود بپرسید.

نکته ی مهم : توصیه می کنم با maya و 3ds max و zbrushe کار کنید چون بلندر مدیریت حافظه درستی نداره و بعضی وقتا هنگ می کنه و می پره بیرون. گرچه خودم کارای زیادی باهاش کردم و مثلا آب و شیشه و تخریب پذیری و دود و پارچه و مو رو باهاش شبیه سازی کردم اما بازم مشکلاتی داره که مهم ترین اونها اینه که بعضی قتا خوب نمی تونه حافظه و cpu و منابع سیستم رو مدریت کنه و توی رندر یا شبیه سازی فیزیک پارچه یا ... ممکنه هنگ کنه و blender بدون هیچ خطایی بسته بشه و پروژتونو از دست بدید . حتی توی ورژن 2.72 و ورژن های جدید هم انگار این مشکل بوده و هست.
توی 3dsMax  من تست می گیرم رندر خیلی رون تر و بهینه تر و رعت رندر خیلی بالاتر هست.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۲۶
مدیرکل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی