بعضی اصطلاحات ریگ کردن Rigging یا استخوانبندی انوع کاراکتر در تری دی استادیو مکس 3ds max
vertebrae=استخوان مهره
Quadrupeds =چهارپایان
biped=دو پا
marine=دریایی
alien=بیگانه
angel=فرشته
ape=میمون
centipede=هزارپا
lizard=مارمولک
mech=شاید به معنی مکانیکی باشه
panther=پلنگ
spider=عنکبوت
pelvis=لگن خاصره
spine=ستون فقرات
------------------------------------
اینم یه سری دیگه که از http://forum.p30world.com/showthread.php?t=70888 پیدا کردم :
انیماتیک:به نوعی نقشه ی فیلم است برای کمک در تصور چگونگی قرار گرفتن
دوربین و کاراکتر ها و... . با استفاده از وسیله ها ی مختلف از جمله:عروسک ,
مدل سه بعدی , یا حتی روی کاغذ.
انیمیشن:به گرافیک متحرک گفته می شود .در حقیقت با نمایش سریع تصاویر مرتبط به هم (فریم)مغز آنها را به صورت یک حرکت پیوسته میبیند.
بلاکینگ:یا بلوکه کردن یک انیمیشن حدودی ساخته شده که نشان می دهد شحصیت ها
و اشیا در صحنه کجا فرار می گیرند.(در یک نقطه معین در خط زمان)
فریم:یک تصویر در یک انیمیشن.
کی فریم یا فریم کلیدی:فریمی که آغاز,پایان یا ورود یک شخصیت یا شی را نشان می دهد
مدل:یک شی 3d که از چند وجهی ها(پلی گان) یا SPline ساخته شده
رندر:ساخت یک دو بعدی قابل ارایه از یک صحنه ی 3 بعدی با استفاده از اطلاعات موجود چون:ژئومتری(پوسته مدل) سطح و نور و ..
Rigging:پروسه ی اضافه کردن استخوان و کنترلر به مدل برای آماده سازی آن برای انیمیشن
TOON:شخصیت کارتونی