اجرای انیمیشن پس از برخورد دو ابجکت در یونیتی
جمعه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۳، ۰۷:۱۳ ق.ظ
این کد برای این هستش که اگه دو Object به هم برخورد کردن یک اتفاق بیفته و انیمیشنی اجرا بشه
البته از رویداد onCollisionEnter هم می تونید استفاده کنید که وقتی
یک جسم به جسم دیگه برخورد کرد کاری انجام بشه وگرنه کار دیگه ای.یکم
خلاقیت به خرج بدید حله. فقط باید درک کنید کار توابع رو.
برای دو بعدی:
#pragma strict
function Update(){
function OnControllerColliderHit(hit : ControllerColliderHit){
if
(hit.gameObject.tag ==
""
/*برچسبی که جسم دوم داره*/
)
{
hit.gameObject.animation.Play(
""
/*انیمیشنی که قراره اجرا بشه*/
);
}
}
}
برای دو بعدی:
using UnityEngine; using System.Collections;
public class ExampleClass : MonoBehaviour { void OnCollisionEnter2D(Collision2D coll) { if (coll.gameObject.tag == "Enemy") coll.gameObject.SendMessage("ApplyDamage", 10); } }
۹۳/۱۱/۲۴