دست یابی به اشیای دیگر در یونیتی(مولف:alimka)
جمعه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۳، ۰۷:۱۸ ق.ظ
یک کد جالب دیگرو امروز براتون میزارم که با اون می تونین مقادیر مربوط به اشیای دیگرو دستکاری کنین.
مثلا فک کنین می خواین خون خودتون یا دشمنتون رو کم کنین در اثر برخورد گلوله. ( این یه مثال هست )
ابتدا دوتا شی ایجاد کنین و نام هاشونو تغییر بدید که هم خودتون اشتباه
نکنین هم یونیتی. مثلا دوتا Cube با نام های Cube1,2 ایجاد کنین.سپس دوتا
کد جاوا اسکریپت با نام های cube1,2 نیز ایجاد کنین و هر کدوم رو به شی
مربوطه متصل کنین.
حالا برید تو کد اول و کد زیر رو قرار بدید.
1
2
3
4
5
6
7
|
var target : GameObject;var Health : int ;
function Start(){Health=100;} function Update() { Health = target.GetComponent(cube2).h; print(Health); } |
کد رو ذخیره کنید و سراغ کد دوم برید و کد زیر رو درونش بریزید.
1
2
3
4
5
6
|
var target : GameObject;var h : int ;
function Start(){} function Update() { h = target.GetComponent(cube1).Health - 10; } |
حالا هر کدوم از اشیا رو برای اون یکی کد معرفی کنین.
بازی رو اجرا کنین و نتیجرو ببینین.
۹۳/۱۱/۲۴