آموزش استفاده از مدل مرغ ریگ شده ی قبل در unity :
پنجشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۳، ۰۳:۳۳ ب.ظ
لینک شیلتر نیست اگه بود بگید آپ کنم یه جا دیگه. مرغ رو دانلود کنید(توی قسمت قبل لینک دانلود مدل انیمیت شده مرغ در بلندر رو گذاشتم) و طبق اموزش جلو برید و مشکلات رو پ.خ کنید سادست.
با استفاده از همین ایده می تونید اولین بازی سه بعدی خودتون رو برای عظیمت از game maker به unity بسازید.
اسکریپت js برای دکمه ی x و z و چرخش 20 درجه منفی و مثبت به چپ و راست حول
محور UP(همون محور Y) بسازید و این کد رو بریزید توش و بدید به مدل مرغ
که گفتم دانلود کنید :
کد PHP:
//char controller simple.js
function Update () {
if (Input.GetKey (KeyCode.Z)) {
transform.RotateAround (Vector3.zero, Vector3.up, 20 * Time.deltaTime);
} else if (Input.GetKey (KeyCode.X)) {
transform.RotateAround (Vector3.zero, Vector3.up, -20 * Time.deltaTime)
}
}
تابع RotateAround سه پارامتر می گیره و الگوش اینه:
کد PHP:
RotateAround(point: Vector3, axis: Vector3, angle: float): void;
دومین پارامتر axis یا بردار یا محور چرخش مدل هست که محور y هست و با دستور Vector3.up تنظیمش کردیم.
سومی هم زاویه چرخش هست.
(KeyCode.Z) فشردن کلید Z رو بررسی می کنه و (KeyCode.X) فشردن کلید X رو . اگه روی صفحه کلید نگاه کنید می بینید Z سمت چپ X هست .پس X باید باعث چرخش به راست و Z باعث چرخش به چپ بشه(یعنی حول محور Y) که توی کد فوق باید به وضوح ببینید.
البته در کد فوق احتمالا با کلید Z مرغ به راست می چرخه و با X به چپ که خودتون می تونید توی اسکریپت -20 رو با +20 در قسمت دلخواه تغییر بدید.
اگه یه نفر هم موفق بشه و نمونه کارشو بعد از این اموزش ها بذاره من ایده های دیگه و راهکارهای دیگه و ترفندهای زیادی یاتون میدم که مطمئن باشید با استفاده از همین چیزا می تونید بازی های خوبی بسازید که در حین گرافیک کم ایده های جالبی میشه ساخت.
۹۳/۱۲/۲۱