«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
آموزش استفاده از مدل مرغ ریگ شده ی قبل در unity : :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
--
گروه قدیم ما promakers.ir یا پرومیکرز بود که بالای هزار اموزش توش ساخته بودم به اسم sajjad3011 ولی حیف ادمین سایتش عوض کرد
حالا سوالی بود کاری بود این شمارمه

قدیمیا دلم براتون تنگ شده... فقط معرفی کنید توی پیامک یا تماس یاد بیارید.
اگه جواب ندادم شاید موقعیت نداشته باشم.
بگید توی پیام از بچه های پرومیکرز هستید.

---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته
دوست داشتید شماره بذارید تو واتساپ یا ایتا یا .... گروه بزنیم.
09358077198

بایگانی
پیوندها

آموزش استفاده از مدل مرغ ریگ شده ی قبل در unity :

پنجشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۳، ۰۳:۳۳ ب.ظ

http://s5.picofile.com/file/8152660100/mech_walk.jpg

لینک شیلتر نیست اگه بود بگید آپ کنم یه جا دیگه. مرغ رو دانلود کنید(توی قسمت قبل لینک دانلود مدل انیمیت شده مرغ در بلندر رو گذاشتم) و طبق اموزش جلو برید و مشکلات رو پ.خ کنید سادست.

با استفاده از همین ایده می تونید اولین بازی سه بعدی خودتون رو برای عظیمت از game maker به unity بسازید.
اسکریپت js برای دکمه ی x و z و چرخش 20 درجه منفی و مثبت به چپ و راست حول محور UP(همون محور Y) بسازید و این کد رو بریزید توش و بدید به مدل مرغ که گفتم دانلود کنید :

کد PHP:
//char controller simple.js
function Update () {

  if (
Input.GetKey (KeyCode.Z)) {

    
transform.RotateAround (Vector3.zeroVector3.up20 Time.deltaTime);

  } else if (
Input.GetKey (KeyCode.X)) {

    
transform.RotateAround (Vector3.zeroVector3.up, -20 Time.deltaTime)

  }


کد بالا هیچی نداره .
تابع RotateAround سه پارامتر می گیره و الگوش اینه:
کد PHP:
RotateAround(pointVector3axisVector3anglefloat): void
point : نقطه ی چرخش که اگه Vector3.zero باشه به معنی نقطه ی مرکزی صفر ( دقیقا وسط ابجکت) حساب می شه.
دومین پارامتر axis یا بردار یا محور چرخش مدل هست که محور y هست و با دستور Vector3.up تنظیمش کردیم.
سومی هم زاویه چرخش هست.

(KeyCode.Z) فشردن کلید Z رو بررسی می کنه و (KeyCode.X) فشردن کلید X رو . اگه روی صفحه کلید نگاه کنید می بینید Z سمت چپ X هست .پس X باید باعث چرخش به راست و Z باعث چرخش به چپ بشه(یعنی حول محور Y) که توی کد فوق باید به وضوح ببینید.
البته در کد فوق احتمالا با کلید Z مرغ به راست می چرخه و با X به چپ که خودتون می تونید توی اسکریپت -20 رو با +20 در قسمت دلخواه تغییر بدید.

اگه یه نفر هم موفق بشه و نمونه کارشو بعد از این اموزش ها بذاره من ایده های دیگه و راهکارهای دیگه و ترفندهای زیادی یاتون میدم که مطمئن باشید با استفاده از همین چیزا می تونید بازی های خوبی بسازید که در حین گرافیک کم ایده های جالبی میشه ساخت.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۲۱
مدیرکل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی