آموزش ساخت پیانو در یونیتی/ساخت ارگ در یونیتی
پنجشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۳، ۰۳:۴۰ ب.ظ
این مطلب از سایت پرومیکرز برداشته شده است.
یک cube ایجاد کنید.
انتخابش کنید و یک audio source بهش نسبت بدید(component->audio-audio source)
یک فایل mp3 شامل اکتاو پیانو از اینجا دانلود و به پروژه اضافه کنید :
https://www.freesound.org/people/pinkyfi...acks/4409/
سپس cube رو از hierarchy بکشید و توی projects رها کنید تا یک prefab ازش ساخته بشه.
فایل mp3 رو از توی projects بکشید روی prefab رها کنید.
سپس cube رو از hierarchy حذف کنید.
یک اسکریپت سیشارپ به نام pianoScript ایجاد کنید با این کد:
//pianoScript.cs using UnityEngine; using System.Collections; public class pianoScript : MonoBehaviour { // Use this for initialization public float semitone_offset=0; void Start(){ } void Update(){ } void OnMouseDown () { PlayNote (); } void PlayNote(){ audio.pitch=Mathf.Pow(2f,semitone_offset/12.0f); audio.Play (); } }
حالا prefab رو بندازید توی صحنه یا hierarchy و سه تا کپی بگیرید و طوری بچینید توی صحنه که دوربین بتونه اونو خوب ببینه.
یک نور مستقیم هم به صحنه اضافه کنید(رنگ نور رو سبز دادم که مهم نیست)
نکته : بعد از افزودن اسکریپت به prefab می تونید هر یک از prefab های اضافه شده به صحنه رو انتخاب کنید و پارامتر semitone_offset اونا رو عدد دلخواه بدید و بعد اجرا کنید پروژه رو.
روی هر دکمه که کلیک کنید صدای خودشو میده.
سوالی بود بپرسید.