«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
نوع داده ی شمارشی (enumerator) در یونیتی: :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
--
گروه قدیم ما promakers.ir یا پرومیکرز بود که بالای هزار اموزش توش ساخته بودم به اسم sajjad3011 ولی حیف ادمین سایتش عوض کرد
حالا سوالی بود کاری بود این شمارمه

قدیمیا دلم براتون تنگ شده... فقط معرفی کنید توی پیامک یا تماس یاد بیارید.
اگه جواب ندادم شاید موقعیت نداشته باشم.
بگید توی پیام از بچه های پرومیکرز هستید.

---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته
دوست داشتید شماره بذارید تو واتساپ یا ایتا یا .... گروه بزنیم.
09358077198

بایگانی
پیوندها

نوع داده ی شمارشی (enumerator) در یونیتی:

پنجشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۳، ۰۳:۵۶ ب.ظ

enum یعنی داده های شمارشی.... مثلا یک متغیر می گیری می دی یک بعدش هر اسمی بعدش میدی مقدارش یکی اضاف میشه.
مثلا ali=1 و اگه بدی reza مقدار reza خودکار میشه 2 و الی آخر... هر چی شروع بدی بعدی ها یکی یکی زیاد میشه و اگه مثلا وسط کار یکی اضافه کنی با مقدار دلخواه و بعدی رو بی مقدار بدی یکی بعد اون مقداری که همونجا تعیین کردی اضاف می کنه و الی آخر

از این نوع داده برای تعریف متغیرها با مقادیری تعریف شده توسط خودمان استفاده می کنیم.
مثال :
زبان js

کد:
#pragma strict

enum Direction{North, East, South, West};
function Start ()
{
    var myDirection : Direction;
    
    myDirection = Direction.North;
}

function ReverseDirection (dir : Direction) : Direction
{
    if(dir == Direction.North)
        dir = Direction.South;
    else if(dir == Direction.South)
        dir = Direction.North;
    else if(dir == Direction.East)
        dir = Direction.West;
    else if(dir == Direction.West)
        dir = Direction.East;
    
    return dir;    
}
مثال :

کد:
num DoorStates {open,closed};
var doorState :DoorStates;

function Awake()
{
doorState =DoorStates.closed;
}




function OnTriggerEnter (triger : Collider)
{
    
    if ((triger.gameObject.tag == "Player_A")&&(doorState==DoorStates.closed))
    
        {
            doorState=DoorStates.open;
            GameObject.FindWithTag("Door_L").animation.Play("Door_Anim_A_Left_Open");    
            GameObject.FindWithTag("Door_R").animation.Play("Door_Anim_A_Right_Open");
        }
    


}

function OnTriggerExit (triger : Collider)

{
    
    if ((triger.gameObject.tag == "Player_A")&&(doorState==DoorStates.open))
    
        {
            doorState=DoorStates.closed;
            GameObject.FindWithTag("Door_L").animation.Play("Door_Anim_A_Left_Close");    
            GameObject.FindWithTag("Door_R").animation.Play("Door_Anim_A_Right_Close");
        }
    
}
منبع:
http://unity3d.com/learn/tutorials/modules/beginner/scripting/enumerations

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۲۱
مدیرکل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی