کوچ مبتدیان از گیم میکر به یونیتی و راهکار درک اولیه:
پنجشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۳، ۰۳:۱۳ ب.ظ
دوستای که میخوان از گیم میکر(استادیو) به unity کوچ کنن شاید ابتدا دنبال
اکشن و رویداد و چیزای ساده باشن و فکر کنن یونیتی سخته. برای راحتی این
مطالب مختصر رو بدونید(سوالی بود فقط پ.خ کنید من آموزش رو ادامه میدم
همینجا ) :
گیم میکر اگه event داره یونیتی هم داره.
اگه توی گیم میکر رویداد کلیک داریم توی یونیتی می گیم رویداد های onMouseDown و غیره داریم:
رویداد های ماوس + تکستچر گذاری gui
کد PHP:
var normalTex : Texture2D;
var hoverTex : Texture2D;
function OnMouseEnter () {
guiTexture.texture = hoverTex;
}
function OnMouseExit(){
guiTexture.texture = normalTex;
}
function OnMouseDown(){
Debug.Log("clicked");
}
http://www.unity3dstudent.com/2010/10/be...se-events/
مثال2 :
بار گذاری یک مرحله توسط رویداد onMouseDown :
کد PHP:
// Loads the level named "SomeLevel" as a response
// to the user clicking on the object
function OnMouseDown () { Application.LoadLevel ("SomeLevel"); }
http://docs.unity3d.com/ScriptReference/...eDown.html
کدهای بالا به زبون js بود.
۹۳/۱۲/۲۱