اسکریپت(سورس) Helth سلامتی یا جون برای یونیتی(زبان سیشارپ)
دوشنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۳، ۰۶:۳۱ ق.ظ
gameover.blog.ir
نکته:
در سیستم جدید مستقیم می تونید ui | text بذارید یا ui | image بذارید و دیگه نیاز به این نیست که مثلا بیاید از Rect و کد نویسی زیاد پیچیده استفاده کنید. برای یادگیری این موارد کتاب ui ترجمه sajjad3011 رو بخرید که در بالای وبلاگ معرفی شده.
http://gameover.blog.ir/1395/03/27/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%DB%8C%D9%88-%D8%A2%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C%D8%AA%DB%8C-5-%D8%AA%D8%B1%D8%AC%D9%85%D9%87-%D8%B4%D8%AF-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-ui-%D8%AF%D8%B1-%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C%D8%AA%DB%8C
using UnityEngine; using System.Collections; public class PlayerHealth : MonoBehaviour { public int maxHealth = 100; public int curHealth = 100; public float healthBarLength; void Start () { healthBarLength = Screen.width / 2; } void Update () { AddjustCurrentHealth(0); } void OnGUI(){ GUI.Box(new Rect(10, 10, healthBarLength, 20), curHealth + "/" + maxHealth); } public void AddjustCurrentHealth(int adj) { curHealth += adj; if(curHealth < 0) curHealth = 0; if(curHealth > maxHealth) curHealth = maxHealth; if(maxHealth < 1) maxHealth = 1; healthBarLength = (Screen.width / 2) * (curHealth / (float)maxHealth); } }
نکته:
در سیستم جدید مستقیم می تونید ui | text بذارید یا ui | image بذارید و دیگه نیاز به این نیست که مثلا بیاید از Rect و کد نویسی زیاد پیچیده استفاده کنید. برای یادگیری این موارد کتاب ui ترجمه sajjad3011 رو بخرید که در بالای وبلاگ معرفی شده.
http://gameover.blog.ir/1395/03/27/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%DB%8C%D9%88-%D8%A2%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C%D8%AA%DB%8C-5-%D8%AA%D8%B1%D8%AC%D9%85%D9%87-%D8%B4%D8%AF-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-ui-%D8%AF%D8%B1-%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C%D8%AA%DB%8C
۹۳/۱۲/۲۵