شبیه سازی چشم یک فرد در بلندر
بزن تا کادر فرمان باز بشه.
Add UV Sphere رو بنویس یا بعضی حروفشو بنویسی خودش لیست می کنه و enter کن تا یک کره(Sphere) ایجاد بشه.
(روش دیگه shift+A و انتخاب mesh->sphere)
حالا با راست کلیک انتخابش کن و برو به Edit mode (با Tab یا از اون پایین به جای object mode باید edit mode رو انتخاب کنی)
حالا برو به UV editing(بالا کادر کنار منوی help) و یک عکس چشم باز کن.
حالا در سمت راست 1 و سپس 5 رو بزن تا به نمای روبرو و ارتوگرافیک(دو بعدی
بره) و سپس Space بزن و Project From View رو بنویس و Enter کن تا آنرپ
بشه.(البته U هم بزنی می تونی از لیست Project From view رو انتخاب کنی)
یعنی انداختن تکستچر روی مدل از نمای جاری روبرو.
بعدش در سمت چپ ماوس رو می بری توی کادر uv editing(اگه صحنه بزرگ بود F
بزن تا عکس جا بشه ) و بعدش A می زنی تا تمام رئوس(vertex ها) انتخاب بشه و
سپس در همون سمت چپ S بزن و مدل رو Scale کن تا دقیقا اندازه ی تکستچر
بشه.
اگه می خوای جابجا کنی G بزن و ماوس رو حرکت بده تا Grab(جابجا بشه) و سپس
Enter یا کلیک کن. واسه ذخیره هم مدل رو به obj اکسپورت کن و تکستچر هم با
F3 می تونی ذخیره کنی(خودش UV map میشه چون آنرپ کردیم)