سوال : می خوام یک اسپرایت متحرک مثل این بسازم چیکار کنم ؟آموزش ساخت انیمیشن دو بعدی گیم میکر
جمعه, ۵ تیر ۱۳۹۴، ۰۸:۵۱ ب.ظ
یه آموزش دیگه :
سوال : می خوام یک اسپرایت مثل این بسازم چیکار کنم ؟:
![[تصویر: adamak.gif]](http://s6.picofile.com/file/8195952092/adamak.gif)
جواب:
اصلا توی پینت نباید کار کنید.
باید با فتوشاپ یک اسپرایت بسازی که دست چپ و راست و پای چپ و راست جدا ،سر جدا و بدن جدا باشه.
بعدش پس زمینه Transparent باشه.
بعدش دونه دونه از لایه های پا و دست و سر و غیره خروجی png می گیری و می بری توی anime studio و برای هر قسمت یک استخون(bone) می سازی یا بعبارت دیگه عکس هر قسمت رو زیر مجموعه ی استخون دلخواه می کنی.
سپس فریم End رو روی حداکثر 10 و نهایتا 15 بذار تا زیاد فریم ها زیاد و سنگین نشه.
توی فریم اول می تونی دست و پاها رو کمی چرخش بدی با توجه به اینکه ظاهر انسانی به هم نریزه و خود آدم جلو یا عقب نره . انگاری که مثل یک جاسوئیچی روی دیوار آویزون هست و فقط می تونه در جا بزنه یا انگاری روی تردمیل هست و با اینکه حرکت می کنه ولی جلو یا عقب نمیره و اون مکانش از نظر ما ثابت هست.
اگه 10 فریم باشه،در فریم وسط یا 5 دست ها و پا ها رو کاملا معکوس می کنیم و در فریم آخر دقیقا عین فریم اول تمام عناصر رو در جای اولیه خودش قرار می دیم انگاری که تصویر از فریم 1 کپی شده باشه.
اگه play کنید انیمیشن رو می بینید بسیار خوب در حال حرکت هست. حالا به صورت png خروجی یا export می گیریم.
فایل های png رو در گیم میکر یا گیم میکر استادیو در قسمت add sprite دونه دونه اضافه یا add می کنیم (اگه فریمی از قبل توی گیممیکر بود پاکش می کنیم) و نیگا می کنیم فریم ها بعد از همدیگه اضافه میشن و دقیقا مثل فایل gif فریم به فریم چیده میشه.
البته یادتون نره قبل از اینکار می تونید تمام 10 تصویر png ی export شده رو ببرید توی فتوشاپ و Trim کنید یا فاصله های اضافه ی اطرافشون رو پاک کنید.این دیگه به قدرت فتوشاپ شما بستگی داره که چقدر حرفه ای باشید و دقیق تر تصاویر رو درست طراحی کنید.
نکته : برای یادگیری anime studio هم اینجا رو بخونید:
http://promakers.ir/showthread.php?tid=11355&pid=119404
پیکسلی کردن عکس رو هم قبلا در این تاپیک فتوشاپ یاد دادم:
http://s5.picofile.com/file/8135367684/pixelate.jpg
http://promakers.ir/showthread.php?tid=9...#pid103257
سوال : می خوام یک اسپرایت مثل این بسازم چیکار کنم ؟:
![[تصویر: adamak.gif]](http://s6.picofile.com/file/8195952092/adamak.gif)
جواب:
اصلا توی پینت نباید کار کنید.
باید با فتوشاپ یک اسپرایت بسازی که دست چپ و راست و پای چپ و راست جدا ،سر جدا و بدن جدا باشه.
بعدش پس زمینه Transparent باشه.
بعدش دونه دونه از لایه های پا و دست و سر و غیره خروجی png می گیری و می بری توی anime studio و برای هر قسمت یک استخون(bone) می سازی یا بعبارت دیگه عکس هر قسمت رو زیر مجموعه ی استخون دلخواه می کنی.
سپس فریم End رو روی حداکثر 10 و نهایتا 15 بذار تا زیاد فریم ها زیاد و سنگین نشه.
توی فریم اول می تونی دست و پاها رو کمی چرخش بدی با توجه به اینکه ظاهر انسانی به هم نریزه و خود آدم جلو یا عقب نره . انگاری که مثل یک جاسوئیچی روی دیوار آویزون هست و فقط می تونه در جا بزنه یا انگاری روی تردمیل هست و با اینکه حرکت می کنه ولی جلو یا عقب نمیره و اون مکانش از نظر ما ثابت هست.
اگه 10 فریم باشه،در فریم وسط یا 5 دست ها و پا ها رو کاملا معکوس می کنیم و در فریم آخر دقیقا عین فریم اول تمام عناصر رو در جای اولیه خودش قرار می دیم انگاری که تصویر از فریم 1 کپی شده باشه.
اگه play کنید انیمیشن رو می بینید بسیار خوب در حال حرکت هست. حالا به صورت png خروجی یا export می گیریم.
فایل های png رو در گیم میکر یا گیم میکر استادیو در قسمت add sprite دونه دونه اضافه یا add می کنیم (اگه فریمی از قبل توی گیممیکر بود پاکش می کنیم) و نیگا می کنیم فریم ها بعد از همدیگه اضافه میشن و دقیقا مثل فایل gif فریم به فریم چیده میشه.
البته یادتون نره قبل از اینکار می تونید تمام 10 تصویر png ی export شده رو ببرید توی فتوشاپ و Trim کنید یا فاصله های اضافه ی اطرافشون رو پاک کنید.این دیگه به قدرت فتوشاپ شما بستگی داره که چقدر حرفه ای باشید و دقیق تر تصاویر رو درست طراحی کنید.
نکته : برای یادگیری anime studio هم اینجا رو بخونید:
http://promakers.ir/showthread.php?tid=11355&pid=119404
پیکسلی کردن عکس رو هم قبلا در این تاپیک فتوشاپ یاد دادم:
http://s5.picofile.com/file/8135367684/pixelate.jpg
http://promakers.ir/showthread.php?tid=9...#pid103257
۹۴/۰۴/۰۵
به برنامه 8bit painter نیاز داری با اون میشه هر فریم از اسپرایت رو کشید و در آخر داخل بازی اون فریم ها رو لود کنی و...