کاربرد تابع lengthdir_x و lengthdir_y برای ایجاد تیر در نوک لوله ی تانک در گیم میکر
جمعه, ۵ تیر ۱۳۹۴، ۰۳:۰۳ ق.ظ
![[تصویر: lengthdir_image.gif]](http://s3.picofile.com/file/8194341484/lengthdir_image.gif)
ورودی این دو تابع فاصله(distance) و جهت(direction یا زاویه) حرکت هست.
مثلا می گیم مختصات نقطه ی به فاصله ی 10 از ابجکت فعلی رو بده.(به طوریکه این نفطه به اندازه ی زاویه ی angle حول مرکز ابجکت جاری چرخیده باشه.
داریم :
کاربرد این توابع :
کاربردهای زیادی داره:
مثلا چسبیدن دو ابجکت به هم که اینجا قبلا گفتند دوستان:
http://promakers.ir/showthread.php?tid=8278
-
مثال دیگه : چرخیدن یک توپ حول شی جاری(چرخش سیارات در منظومه ی شمسی یا چرخش ماه یا زمین حول خورشید) و الی آخر .... :
اینم یک سورس
![[تصویر: khorshid.jpg]](http://s6.picofile.com/file/8194341750/khorshid.jpg)
http://s6.picofile.com/file/8194341984/o....gm81.html
مثلا می گیم مختصات نقطه ی به فاصله ی 10 از ابجکت فعلی رو بده.(به طوریکه این نفطه به اندازه ی زاویه ی angle حول مرکز ابجکت جاری چرخیده باشه.
داریم :
کد:
angle=90//دلخواه هست
xx = x + lengthdir_x(distance, angle);
yy = y + lengthdir_y(distance, angle);
کاربرد این توابع :
کاربردهای زیادی داره:
مثلا چسبیدن دو ابجکت به هم که اینجا قبلا گفتند دوستان:
http://promakers.ir/showthread.php?tid=8278
-
مثال دیگه : چرخیدن یک توپ حول شی جاری(چرخش سیارات در منظومه ی شمسی یا چرخش ماه یا زمین حول خورشید) و الی آخر .... :
اینم یک سورس
![[تصویر: khorshid.jpg]](http://s6.picofile.com/file/8194341750/khorshid.jpg)
http://s6.picofile.com/file/8194341984/o....gm81.html
در واقع این همون بحث مثلثات هست موندم چرا تابع جدا براش ساختن !
کد:
xx = x + cos(angle)*distance
yy = y + sin(angle)*distance
یه فرمول دیگه هم داره که فیثاغویس یا معادله ی دایره هست که x^2+y^2=Radius^2 که میشه Y رو بر حسب جذر تفاضل مربعات بدست آورد .
distance همون Rیا Radius (شعاع) است.
کاربرد فیثاغورث تو بازی سازی فقط بدست آوردن فاصله ی دو نقطست.این دو تابعی که معرفی کردی دقیقا اینطوریه :
کد:
lengthdir_x(distance, angle) = cos(angle)*distance
lengthdir_y(distance, angle) = sin(angle)*distance
فک کنم تنها فرقشون اینه که زاویه رو تو sin و cos باید بر حسب رادیان (0 تا 2*pi) بنویسی ولی تو اون تابع بر حسب درجه (0 تا 360)
نکته :یکی از کاربردهای دیگه ی این کد برای اینه که یک x و y تقریبی رو برای اینکه از روی نوک لوله ی تانک تیر بزنیم ،نسبت به مرکز یا center تانک بدست بیاریم و بعدش تیر رو از اون x و y ایجاد یا inctance_create کنیم.
http://promakers.ir/showthread.php?tid=11455
۹۴/۰۴/۰۵