«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
آموزش تکنیک beast و نورپردازی lightmap لایت مپو bake در یونیتی(اضافه کردن تعاد بیشمار نوربدون افت فریم) :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
--
گروه قدیم ما promakers.ir یا پرومیکرز بود که بالای هزار اموزش توش ساخته بودم به اسم sajjad3011 ولی حیف ادمین سایتش عوض کرد
حالا سوالی بود کاری بود این شمارمه

قدیمیا دلم براتون تنگ شده... فقط معرفی کنید توی پیامک یا تماس یاد بیارید.
اگه جواب ندادم شاید موقعیت نداشته باشم.
بگید توی پیام از بچه های پرومیکرز هستید.

---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته
دوست داشتید شماره بذارید تو واتساپ یا ایتا یا .... گروه بزنیم.
09358077198

بایگانی
پیوندها

gameover.blog.ir

بهینه سازی رندر در لول دیزاین و بازی های بزرگ

قرار دادن بیشمار نور در صحنه بدون افت فریم


---

تکنیک beast و نورپردازی lightmap و bake کردن صحنه به منظور پردازش کمتر و کارایی و کیفیت گرافیک بهتر:
این تکنیک بسیار موثر هست و به شدت کارایی داره و پردازش رو کم می کنه و بازی سازان بزرگ دنیا از این تکنیک در خیلی از بازی ها استفاده می کنند و به جزات می شه گفت یکی از قوی ترین تکنیک ها هست.

این از آموزش:

این تکنیک بسیار موثر هست و به شدت کارایی داره و پردازش رو کم می کنه و بازی سازان بزرگ دنیا از این تکنیک در خیلی از بازی ها استفاده می کنند و به جزات می شه گفت یکی از قوی ترین تکنیک ها هست.

برای bake کردن ابتدا چند منبع نور نقطه ای (point light) یا ... رو توی صحنه بذارید . رنگ نورها و شدت اون ها رو به اندازه ی مطلوب و موقعیت دلخواه رو تنظیم کنید تا نور مورد نیاز روی گیم ابجکت دلخواهتون ایجاد بشه و صحنه رو از تاریکی در بیاره.

گیم ابجکت شما می تونه یک مدل uv map شده باشه و تکستچر هم روش انداخته باشید مهم نیست.

اونو انتخاب کنید و در کادر خصوصیات(inspector)در همون نواحی بالایی،روی دکمه ی select کلیک کنید تا پنل import settings باز بشه.

در قسمت Meshes به سربرگ Model و گزینه ی Generate Lightmap UVs رو فعال کنید.

دکمه ی apply رو بزنید و کمی منتظر بمونید تا تنظیمات اعمال بشه.

دوباره در hierarchy(پنل اجزای صحنه) مدلتون رو انتخاب کنید و در پنل inspector گزینه ی Static رو فعال کنید.

برای بقیه ی مدل هاتون هم که میخواید نور ثابت یا static داشته باشید کافیه عملیات فوق رو تکرار کنید.

حالا وقت Lightmapping هست.

از پنجره ی Window گزینه ی Lightmapping رو انتخاب کنید تا پنل مربوط باز بشه.

حالا می تونید روی bake scene کلیک کنید تا صحنه bake بشه. باید کمی صبور باشید.

نکته ی مهم: دقت کنید که تمام نورها رو باید در صحنه بذارید و یک بار فرصت bake دارید و نمی تونید یک بار bake کنید و بعد مثلا بعضی نورها رو حذف و اضافه کنید و دوباره bakeکنید. یعنی نه اینکه نمی شه بلکه با هر بار baking همه چیز از نو انجام خواهد شد و اگه نوری حذف شده باشه حتی baking قبلی هم حذف خواهد شد.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۲۷
مدیرکل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی