آموزش تکنیک beast و نورپردازی lightmap لایت مپو bake در یونیتی(اضافه کردن تعاد بیشمار نوربدون افت فریم)
شنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۵ ب.ظ
gameover.blog.ir
بهینه سازی رندر در لول دیزاین و بازی های بزرگ
قرار دادن بیشمار نور در صحنه بدون افت فریم
---
تکنیک beast و نورپردازی lightmap و bake کردن صحنه به منظور پردازش کمتر و کارایی و کیفیت گرافیک بهتر:
این تکنیک بسیار موثر هست و به شدت کارایی داره و پردازش رو کم می کنه و
بازی سازان بزرگ دنیا از این تکنیک در خیلی از بازی ها استفاده می کنند و
به جزات می شه گفت یکی از قوی ترین تکنیک ها هست.
این تکنیک بسیار موثر هست و به شدت کارایی داره و پردازش رو کم می کنه و بازی سازان بزرگ دنیا از این تکنیک در خیلی از بازی ها استفاده می کنند و به جزات می شه گفت یکی از قوی ترین تکنیک ها هست.
برای bake کردن ابتدا چند منبع نور نقطه ای (point light) یا ... رو توی صحنه بذارید . رنگ نورها و شدت اون ها رو به اندازه ی مطلوب و موقعیت دلخواه رو تنظیم کنید تا نور مورد نیاز روی گیم ابجکت دلخواهتون ایجاد بشه و صحنه رو از تاریکی در بیاره.
گیم ابجکت شما می تونه یک مدل uv map شده باشه و تکستچر هم روش انداخته باشید مهم نیست.
اونو انتخاب کنید و در کادر خصوصیات(inspector)در همون نواحی بالایی،روی دکمه ی select کلیک کنید تا پنل import settings باز بشه.
در قسمت Meshes به سربرگ Model و گزینه ی Generate Lightmap UVs رو فعال کنید.
دکمه ی apply رو بزنید و کمی منتظر بمونید تا تنظیمات اعمال بشه.
دوباره در hierarchy(پنل اجزای صحنه) مدلتون رو انتخاب کنید و در پنل inspector گزینه ی Static رو فعال کنید.
برای بقیه ی مدل هاتون هم که میخواید نور ثابت یا static داشته باشید کافیه عملیات فوق رو تکرار کنید.
حالا وقت Lightmapping هست.
از پنجره ی Window گزینه ی Lightmapping رو انتخاب کنید تا پنل مربوط باز بشه.
حالا می تونید روی bake scene کلیک کنید تا صحنه bake بشه. باید کمی صبور باشید.
نکته ی مهم: دقت کنید که تمام نورها رو باید در صحنه بذارید و یک بار فرصت bake دارید و نمی تونید یک بار bake کنید و بعد مثلا بعضی نورها رو حذف و اضافه کنید و دوباره bakeکنید. یعنی نه اینکه نمی شه بلکه با هر بار baking همه چیز از نو انجام خواهد شد و اگه نوری حذف شده باشه حتی baking قبلی هم حذف خواهد شد.
۹۴/۰۴/۲۷