«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
ساخت مازل فلش muzzle flash یا جرقه سر اسلحه یا خون روی نقطه ی تیر خورده در یونیتی :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
--
گروه قدیم ما promakers.ir یا پرومیکرز بود که بالای هزار اموزش توش ساخته بودم به اسم sajjad3011 ولی حیف ادمین سایتش عوض کرد
حالا سوالی بود کاری بود این شمارمه

قدیمیا دلم براتون تنگ شده... فقط معرفی کنید توی پیامک یا تماس یاد بیارید.
اگه جواب ندادم شاید موقعیت نداشته باشم.
بگید توی پیام از بچه های پرومیکرز هستید.

---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته
دوست داشتید شماره بذارید تو واتساپ یا ایتا یا .... گروه بزنیم.
09358077198

بایگانی
پیوندها

چطوری یه گیم ابجکت رو جوری تو کد بسازمش که زیر مجموعه ی یک شی بشه
مثلا این ابجکت f نقش افکت اتیش اسلحه رو داره


Var pref_fire:GameObject;//------------pref_fire moteghayyeri hast ke az voroodi atish ro midim behesh
f = Instantiate(pref_fire,transform.position,Quaternion.identity);
ولی وقتی که به وجود میاد ترنسفرمش زیر مجموعه ی اسلحه نیست.
اول یک گیم ابجکت تهی یا empty بساز سپس بکش بنداز روی اسلحه بعدش روی هر موقعیتی که می خوای بذار . این شد از لحاظ ویژوال.
حالا برای اینکه همینو از لحاظ کد بهش نیگا کنی دیدت باز میشه. در position این شی empty پریفب آتش یا پاتیکل یا هرچیزی دوست داری رو Instantiate کن. ضمنا یک زمان هم در نظر بگیر که پس از این دوره ی زمانی خون نابود بشه . برای این کار یک اسکریپت به خون بده و توی Start اینو بذار مثلا بعد از 5 واحد زمانی از بین بره :
کد سیشارپ:

void Start(){
Destroy (this, 5.0f);
}


سوال :

من میخوام fire وقتی اینستنتیت میشه زیر مجموعه ی گان باشه پاکم نشه ازش روش بمونه. چطوری یه شی و جوری تو کد بسازمش که زیر مجموعه ی یک شی بشه.مشکل من اینه که وقتی که آتیش به وجود میاد ترنسفرمش زیر مجموعه ی اسلحه نیست.

پاسخ:

ابتدا یک متغیر از نوع GameObject به صورت public تعریف کنید که بشه از ورودی ، پریفب آتش رو در کادر hierarchy بهش نسبت داد یا مثل مازل فلش یا پریفب تیر یا هرچیز دیگه ای.

سپس کد Istantiate رو در رویداد کلیک ماوس بنویسید.کد رو به یک گیم ابجکت empty میشه داد که موقعیت و جهت حرکت تیر رو تعیین کنه و خودمون باید Rotation و Position رو تنظیم کنیم.البته به جای S.Transform و S.Rotation بهتره this بدیم. چون this به شی جاری اشاره می کنه یعنی گیم ابجکت empty .(اما S به خود گیم ابجکتی که از ورودی وارد کردیم.ما به جهت و موقعیت اون کاری نداریم و باید ورودی رو روی نقطه ی دلخواه تنظیم کنیم)



public input_GameObject_NokAslahe_Spawn:GameObject;

void Update(){

this.Position= input_GameObject_NokAslahe_Spawn.Position;

}


توضیحات اضافی:

ساخت پریفب رو که بلدید؟ بلد نیستید؟ پریفب یعنی یه ابجکت بساز و رنگش کن و تکستچر بده و هر بلایی دوست داری سرش بیار و هر ابجکتی دوست داشتی بکش روش رها کن مثلا یه لوستر بساز با چند تا لامپ و هر لامپش متریال خودشو داره یکی سبز و الی آخر.... یا یه ماشین با چهار چرخ و درب و شیشه و غیره بسازید و اسکریپت های لازم رو بهش ربط بدید . بعدش توی کادر پروژه راست کلیک و new prefab و سپس اون ماشین یا لوستر رو از توی کارد اجزای صحنه(hierarchy) بکشید روی این پریفب توی کار پروژه رها کنید تا یک پریفب ازش ساخته بشه.بعدش اون ماشین رو از  تو صحنه حذف کنید و سپس هر جا توی بازی نیاز بود می تونید چند نمونه از این پیفب تیر یا لوستر یا خون یا ماشین یا هرچیز دیگه ای هست رو ازش نمونه سازی یا کپی یا Instantiate کنید.

دوستان هر سوالی از یونیتی دارید بپرسید بلد بودم پاسخ می دم انشاءا... .


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۲۷
مدیرکل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی