برداشتن اسلحه از روی زمین در یونیتی pick up and switch weapon/gun unity3d
اینم دو تا مدل برای تعویض (switch) اسلحه و برداشتن(pickup)اسلحه.
http://pastebin.com/7zmZS7ze
http://pastebin.com/TwpnNjdk
شما مشکلت اینه که فکر نمی کنی. باید کدها رو حفظ نکنی بلکه باید نمونه کد پیدا کنی و تحلیل کنی.
اگه بتونی مسئله رو با ذهنت حل کنی خیلی راحت می تونی کدها رو دستکاری کنی طبق چیزی که نیازت هست.
تا جایی که می تونی سعی کنید مسئله رو با فکر کردن حل کنید نه صرفا کپی پست کردن کدها.
کپی پیست هم عالیه ولی به شرطی که کدتون رو تمیز بنویسید با توضیحات و اسم متغیرهای مناسب.
-
اگه مبحث انیمیت کردن تفنگ رو میخواید بدونید اینو بخونید:
بازم توی تحلیل کد مشکل بود بپرسید.
البته نیازی نیست گرافیک یا انیمیشن بدید تا پیچیده بشه.
می تونی خیلی ساده کد سوئیچ اسلحه رو بنویسید که وقتی به محدوده رسید(محدوده رو با مکعب collider با حجم دلخواه اطراف بازیکن تنظیم می کنید.البته من توصیه می کنم Trigger یا Ray و hit بدید(hit به معنی برخورد بازیکن با شی اسلحه یا ... هست و Ray به معنی اشعه است.در اصطلاح تابعی برای اینکار در یونیتی هست که توی خود help یونیتی از منوی help می تونید برید بخش Scripting reference و سرچ کنید مثلا hit رو بزنید)