منوی ثابت در گیم میکر_ و برنامه نویسی reponsive روی رزولوشن های مختلف در صورت fullScreen شدن
يكشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۱۸ ق.ظ
ویرایش شد:( یکشنبه - ۲۵ مرداد ۱۳۹۴)
ابتدا اسپرایت منوی ثابت رو با نام s_menu ایجاد کنید سپس یک ابجکت به نام o_control بذارید روی room و سپس:
ابتدا کد غلط :
اینو بذارید توی رویداد Draw :
x1=view_xview+ window_get_width()/2-sprite_get_width(s_icon)/2 y1=view_yview + sprite_get_height(s_icon)/2+10draw_sprite_ext(s_menu,image_index,x1,y1,image_xscale,image_yscale,image_angle,image_blend,image_alpha)
---
اما کدهای بالا یک باگ بزرگ داشت .
اصلاح :
نکته بسیار مهم:
به جای window_get_width حتما از view_wport[0] و به جای window_get_height حتما از view_hport[0] استفاده کنید چون وقتی روم رو full screen می کنید ممکنه به هم بریزه. اما با view_hport و view_wport به هم نمی ریزه.
مثال :
توی رویداد Draw اسپرایت spr_menu رو اینطوری در بالا و وسط room و view ی فعلی نمایش میدیم:
به جای window_get_width حتما از view_wport[0] و به جای window_get_height حتما از view_hport[0] استفاده کنید چون وقتی روم رو full screen می کنید ممکنه به هم بریزه. اما با view_hport و view_wport به هم نمی ریزه.
مثال :
توی رویداد Draw اسپرایت spr_menu رو اینطوری در بالا و وسط room و view ی فعلی نمایش میدیم:
کد درست اینه :
x1=view_xview+ view_wport[0]/2-sprite_get_width(spr_menu)/2
y1=view_yview + sprite_get_height(spr_menu)/2+10
draw_sprite_ext(spr_menu,image_index,x1,y1,image_xscale,image_yscale,image_angle,image_blend,image_alpha)
امضا:
۹۴/۰۵/۲۵