«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
تعریف آرایه ای از گیم ابجکت در یونیتی :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته

بایگانی
پیوندها

تعریف آرایه ای از گیم ابجکت در یونیتی

جمعه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۰۶ ق.ظ

منبع :gameover.blog.ir
اسکریپت خود را به زبان js ایجاد در بخش تعریف متغیرهای سراسری (قبل از تابع Start) این را بنویسید:

کد:
var اسم دلخواه مجاز: Transform[];
مثال:
کد PHP:
var waypoints Transform[]; 

اسکریپت رو بندازید روی یه گیم ابجکت دلخواه.

گیم ابجکت رو انتخاب و به زیر شاخه ی اسکریپت در کادر خصوصیات(inspector) نگاه کنید و پارامتر size رو بیابید.

تغییرش بدید تا طول آرایه تغییر کنه.(مثال: اگه size رو دید 3 ، سه تا پارامتر Element0 و Element1 و Element2 ایجاد میشه.)

نوع رو چون Transform گذاشته بودیم می تونیم گیم ابجکت های دلخواه رو بکشیم بندازیم توی هریک از این سه سلول آرایه.

یک کاربرد : ساخت نقاط روی یک مسیر و استفاده برای مسیر یابی در بازی های مختلف(ورزشی،مسابقه ای،استراتژی و الی آخر...)

در بخش AI in Unity انجمن (زیر شاخه ی بخش مقالات اموزشی Unity) ساخت یک موجود هوشمند ساده رو با همین روش و یه دو تا کد کوچولو یادتون میدم. خودتون مراجعه کنید بعدا.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۳۰
مدیرکل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی