تعریف آرایه ای از گیم ابجکت در یونیتی
جمعه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۰۶ ق.ظ
منبع :gameover.blog.ir
اسکریپت خود را به زبان js ایجاد در بخش تعریف متغیرهای سراسری (قبل از تابع Start) این را بنویسید:
کد:
var اسم دلخواه مجاز: Transform[];
کد PHP:
var waypoints : Transform[];
اسکریپت رو بندازید روی یه گیم ابجکت دلخواه.
گیم ابجکت رو انتخاب و به زیر شاخه ی اسکریپت در کادر خصوصیات(inspector) نگاه کنید و پارامتر size رو بیابید.
تغییرش بدید تا طول آرایه تغییر کنه.(مثال: اگه size رو دید 3 ، سه تا پارامتر Element0 و Element1 و Element2 ایجاد میشه.)
نوع رو چون Transform گذاشته بودیم می تونیم گیم ابجکت های دلخواه رو بکشیم بندازیم توی هریک از این سه سلول آرایه.
یک کاربرد : ساخت نقاط روی یک مسیر و استفاده برای مسیر یابی در بازی های مختلف(ورزشی،مسابقه ای،استراتژی و الی آخر...)
در بخش AI in Unity انجمن (زیر شاخه ی بخش مقالات اموزشی Unity) ساخت یک موجود هوشمند ساده رو با همین روش و یه دو تا کد کوچولو یادتون میدم. خودتون مراجعه کنید بعدا.
۹۴/۰۵/۳۰