«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
یونیتی_مسیریابی دشمن(در اینجا enemy) تا target یا هدف (در اینجا player1 با تگ player): :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
--
گروه قدیم ما promakers.ir یا پرومیکرز بود که بالای هزار اموزش توش ساخته بودم به اسم sajjad3011 ولی حیف ادمین سایتش عوض کرد
حالا سوالی بود کاری بود این شمارمه

قدیمیا دلم براتون تنگ شده... فقط معرفی کنید توی پیامک یا تماس یاد بیارید.
اگه جواب ندادم شاید موقعیت نداشته باشم.
بگید توی پیام از بچه های پرومیکرز هستید.

---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته
دوست داشتید شماره بذارید تو واتساپ یا ایتا یا .... گروه بزنیم.
09358077198

بایگانی
پیوندها

 منبع :gameover.blog.ir

یک plane به عنوان زمین و چند تا cube به عنوان مانع بذارید روی plane .
یه sphere با متریال زرد رنگ به نام player1 با تگ Player ایجاد کنید.
یه cube با متریال قرمز رنگ به نام enemy به عنوان دشمن ایجاد کنید که قراره هوش بدیم بهش و یه rigid body component بدید بهش.(چطوری؟ بپرسید تازه کاراbroken heart )
-


یه اسکریپت سیشارپ به نام EnemyAI با اسکریپت زیر بسازید:

کد PHP:
//EnemyAI.cs

using UnityEngine;
using System.Collections;


public class 
EnemyAI MonoBehaviour {
    public 
Transform target;
    public 
float moveSpeed;
    public 
float rotationSpeed;
    public 
float maxdistance;
    
    private 
Transform myTransform;
    
    
void Awake(){
        
myTransform transform;
    }    
    
    
    
    
void Start () {
        
GameObject go GameObject.FindGameObjectWithTag("Player");
        
        
target go.transform;
        
        
maxdistance 0;
    }
    
    
    
    
void Update () {
        
Debug.DrawLine(target.positionmyTransform.positionColor.red);  
        
        
        
        
myTransform.rotation Quaternion.Slerp(myTransform.rotationQuaternion.LookRotation(target.position myTransform.position), rotationSpeed Time.deltaTime);
        
        if(
Vector3.Distance(target.positionmyTransform.position) > maxdistance){
            
//Move towards target
            
myTransform.position += myTransform.forward moveSpeed Time.deltaTime;

        }
    }

اسکریپت رو بندازید روی دشمن.
player رو بندازید روی پاراکتر target از اسکریپت اضافه شده در inspector.
سرعت حرکت رو بدید 10 و سرعت چرخش رو بدید 2
-
اجرا کنید تا دشمن player1 رو پیدا کنه.winking

[تصویر: enemyAi.jpg]


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۳۰
مدیرکل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی