نگاه کردن به اطراف با چرخش ماوس(بدون بالا و پایین) فقط روی محور y ماوس (چرخش افقی) در یونیتی
يكشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۴، ۰۵:۴۳ ب.ظ
منبع :gameover.blog.ir
نکته:محور Y یعنی خود محور به سمت بالا و پایین هست و چرخش حول این محور به معنی چرخش به چپ و راست هست.
دوربین رو بذارید پشت player و در زیرشاخه player.
سپس اسکریپت زیر رو بدید به Player .
معمولا اسکریپت های کوچکی که توی وبلاگ می ذاریم رو سعی می کنیم خودمون طراحی کنیم.نظر یاتون نره.موفق باشید.
نکته:محور Y یعنی خود محور به سمت بالا و پایین هست و چرخش حول این محور به معنی چرخش به چپ و راست هست.
دوربین رو بذارید پشت player و در زیرشاخه player.
سپس اسکریپت زیر رو بدید به Player .
using UnityEngine; using System.Collections; public class MYCLASSNAME : MonoBehaviour { float Xrotatespeed=10; float Yrotatespeed=10; void Start (){ } void Update (){ transform.Rotate(new Vector3 (0,Input.GetAxis("Mouse X")*Xrotatespeed,0)); //transform.Rotate(new Vector3 (Input.GetAxis("Mouse Y")*Yrotatespeed*-1,0,0)); print(transform.rotation.eulerAngles); } }
اسکریپت فوق به زبان سیشارپ هست به جای MYCLASSNAME اسم اسکریپت رو بذارید.
اسکریپت معادل به زبان جاوااسکریپت :
var Xrotatespeed:float=10; var Yrotatespeed:float=10; function Start () { } function Update () { transform.Rotate(new Vector3 (0,Input.GetAxis("Mouse X")*Xrotatespeed,0)); //transform.Rotate(new Vector3 (Input.GetAxis("Mouse Y")*Yrotatespeed*-1,0,0)); print(transform.rotation.eulerAngles); }
۹۴/۰۷/۰۵